Route op Zondag

• Tralala

Hallo allemaal,

Wij vertrekken na een overnachting in Duitsland, op zondag richting Istrie. Wat is er qua drukte te verwachten en is de route binnendoor (langs Trieste) beter/leuker?

Hij is korter, maar qua tijd langer omdat het binnendoor gaat…We twijfelen over de te nemen route en willen graag ervaringen/advies :-)

• nammerlaan

Wij rijden al jaren via Udine-Triest……geen enkel probleem, en volgens mij ook niet echt binnendoor. Allemaal snelweg, en geen lange tunnel. Nooit file´s gehad. Wij vertrekken meestentijds zondag, om op maandag door oostenrijk en italie te rijden. De paar keer dat we via ljubljana reden vond ik vooral het stuk van de grens tot aan Ljubljana een lag en ongezellig stuk.

• lavanda

Inmiddels is het deel tussen de Karawankentunnen en Ljubljana ook bijna helemaal autobaan….

• Robert

Helemaal zelfs. Het laatste stukje is nu ook af.

Ik zit vanuit Rijeka in 2 uur in Oostenrijk!

• lavanda

Okee, dat is super om te horen!!!! (maar in twee uur,dan rijd je vast niet de aanbevolen snelheid;) )

Betekend wel dat je vanaf Nl. tot Split alleen maar autobaan hebt…..ideaal!!!!

• Robert

Als je via Rijeka rijdt niet, want dan heb je nog het stuk Postojna-Rupa. Hier ligt nog geen snelweg (zo'n 45km in totaal).

En ik hou me wel redelijk aan de snelheid hoor. Het is ook maar 185 km van Rijeka naar de Oostenrijkse grens.

• Jo

Als je via Villach/Ljubljana/Zagreb/Rijeka rijdt heb je toch volledig snelweg? Maar dat is wel om natuurlijk.

• charissa22

vraagje staat die nieuwe snelweg ook al op een navigatiesysteem dan of niet? (anders laat die ons straks omrijden terwijl het veel sneller kan)

• Jo

Dat zal er van afhangen hoe oud je kaarten zijn. Wij hebben er in elk geval nooit problemen gehad. Als je op voorhand een beetje je huiswerk maakt weet je toch ongeveer welke steden je achtereenvolgend moet tegen komen. Ik volg in elk geval nooit blindelings mijn GPS.