Prijzig of niet?

• rebas

Hallo vakantiegangers,

Ik ben nu reeds 10 dagen in Zadar en het bevalt mij goed.

Temperatuur rond de 30 gr.

Ik verblijf in een appartement in Zadar aan de jachthaven van Borik.

Drukte is er momenteel nog niet.

Nu de vraag die iedereen zich stelt,wat met de prijzen?

Ik doe mijn inkopen in nabijgelegen kleine supermarkt,prijs is redelijk.

Voor fruit en andere dingen moet je niet op de markt gaan,duidelijk duurder.

1 liter huisgemaakte olijfolie kost 100 kunar,1 kg kersen kost 4 €,ik heb de indruk dat ze gewoon onwetende toeristen duidelijk pluimen.

In een slagerij zijn de prijzen duidelijk vermeld,dus laat markten maar links liggen.

Bij de slager wel opgemerkt dat niet alle uitgestalde vlees in de koeltoog lag,alleman kon het vlees dat open en bloot op de winkeltoog lag aanraken.

Duidelijk moet er nog veel werk worden gemaakt van sanitaire regels.

In de horeca zijn de prijzen betaalbaar,1 koffie en een plaatselijk biertje kost te samen tussen 18 en 24 kunar.

Dus van torenhoge prijzen in de horeca rond zadar is volgens mij geen sprake.

• Guido

Rebas,voor ons vallen de prijzen best mee maar voor de kroaten zelf is het wat anders gezien de lage lonen en pensioenen en in zover met niet werkeloos is..Ik ga meestal 2x per week daar bij de Metro(Makro) en ook in de kleine supermarkt in Posedarje.Wel uitkijken of je genoeg wisselgeld terug krijgt bij het tankstation tegenover de Metro.Daar had ik vorig jaar een slechte ervaring mee maar heb tenslotte dank zij mijn beetje kroatisch toch gekregen waar ik recht op had.Toen ik de eigenaars van mijn apartement vertelde dat ik het hoofdkantoor in Rijeka daarover zou bellen was het antwoord: Daar schiet je weinig mee op want dat zijn nog grotere dieven.Prettige vakantie verder.Eind augustus ben ik aan de beurt.