kindertips

• kyr-

Over 2 weken vertrekken wij eindelijkkk voor het eerst richting Kroatie.

Velen leuke verhalen en tips hier gelezen en opgeschreven.

Zijn er nog leuke dierentuinen of bij Aquariums enz voor kids of dergelijks te bezoeken rondom Split, Trogir.

Alle tips welkom.

gr Kyra and fam

• lavanda

Hoi Kyr,

Volgens mij moet er in Split een aquarium zitten, maar eigenlijk is de zee het grootste aquarium. Lekker laten snorkelen en dan zie je heel mooie vissen,zeesterren etc voorbijkomen…..Mijn kinderen hadden er altijd voldoende aan….

Met een beetje mazzel zijn er ook dit jaar in Trogir weer de nodige straatartiesten, 2 jaar geleden waren er vuurspuwers/artiesten die van alles deden met brandende touwen…echt gaaf in het donker.

Gaan jullie naar Trogir stad??

HEt wachten duurt mij ook te lang….ik wil gewoon gaan!!!!

• wonderwater

Geen attracties.

Daar is het seizoen te kort voor.

• ruben

Hoi Kyr,

er is een dierentuin op Marjan, in Split. Ben er een jaar of 8 geleden voor het laatst geweest, kan dus wel anders zijn inmiddels.

Verwacht echter geen Blijdorp of zo. Het zal voor nederlandse begrippen aandoen als een karige kinderboerderij…

Voor de rest is er de zee. Zon, strand, water en andere kinderen is toch voornamelijk wat kids leuk vinden.

Een leuk strand voor jonge kinderen ligt in Omis, 30 km van Split, richting Makarska. Het water is hier een behoorlijk stuk tot kniehoogte en het strand is opgespoten met kleine kiezeltjes (lijkt bijna zand). kun je zonder schoentjes lopen.

In Split zelf heb je de stranden Firule en Bacvice. Dit zijn beiden zandstrandjes. Wel populair bij de autochtonen, dus druk…

Wij gaan eind juli weer voor een paar weken. We zitten in kastel gomilica, tussen split en trogir….

Sta te popelen om op pad te gaan.

• Carla

Kyra, doe jezelf en de kinderen een plezier en ga vooral niet naar de ‘dierentuin’ op de Marjan! Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar mogelijk is een uitstapje naar het Fort in Klis een optie ( http://croatia.hr/nl-NL/Bestemming/Plaats/Klis?ZHNcMTA5LHBcNw%3D%3D )

Wanneer jullie op Brač zijn ga dan ook naar Vidova Gora ( http://www.dalmatianet.com/sightseeing-spots/vidova-gora ) ! Je kunt ook een bezoek brengen aan Blača ( http://www.bol-croatia.net/blaca.html ) en er varen dagelijks taxibootjes vanuit Bol naar Jelsa (een bezoekje waard) op Hvar. Een retourtje komt op ca. 80 Kuna.

• Kyr

Oh thankss wat een leuke tips allemaal zeg

Tip waterschoenen ook erg handig ga ze gelijk halen

Kids zijn 9 jaar

We hebben een auto gehuurd

En uh evt voor mams leuke shoppingcentra's om af te koelen zijn

Er volgens mij ook wel toch

We zijn echt aan het aftellen

Wij vliegen naar Spit hoor alleen maar

Mooie verhalen dus moet goedkomen toch

Gr kyra

• ruben

Hoi Carla,

is ie echt zo erg, op Marjan..!?

Ik kan het me niet meer zo goed herinneren, maar dat gaan we dan zeker niet doen met de kids.

Dan rij ik wel op en neer naar Zagreb..naar de dierentuin daar…

ruben

• Carla

Ja, 't is erg, Ruben. Ik word er in elk geval niet vrolijk van. Wanneer ik de Marjan op ga, ren ik er altijd hard voorbij! Ondertussen zal het er zeker niet beter op geworden zijn, want de financiële middelen ontbreken. Het is zeer wel mogelijk dat die dierentuin, vroeg of laat, gesloten wordt. De dieren, die daar nog aanwezig zijn, zouden ze daar in ieder geval een groot plezier mee doen!

• kyra-a77

We zijn er idd niet naar toe gegaan

Misschien morgen naar omis dinopark.

Vandaag nr krka geweest