Goedkope Overnachting Oostenrijk

• Tamara

Beste allemaal,

Wij, 2 vriendinnen van ergens in de 30, samen met onze kids, 2 jongens van 10 en 12, een weekje naar Kroatie. Nu gaan we op zondag 5 augustus `s ochtends tegen een uur of 8 rijden vanaf het midden van het land, Aangezien ik de gehele afstand moet rijden, wil ik `s avonds dus stoppen en het allerliefst in de Alpen. Leuk voor de boys om de bergen te zien, en voor de mama`s natuurlijk ook ;-)

Nu moeten we het low-budget houden, omdat ik mijn vakantie eigenlijk al gehad heb, dus ben ik op zoek naar een goedkoop pension oid om met zijn 4-tjes 1 nachtje te verblijven…. Het allermooist zou zijn als het op de route ligt naar Porec, en er een beetje leven in de brouwerij is…. Sja, veel “eisen”, maar ik kan het proberen, toch??

Maar 1e instantie gaat het dus op de prijs, zeg maar ;-)

Groetjes,

Tamara.

• lavanda

Hey Tamara,

Een overnachting in Oostenrijk komt gemiddeld op 25 euro per volwassenen, in de meeste gevallen voor kinderen de helft ….

Wij hebben vorig jaar op de terugweg overnacht bij boerderij Brennhofgut in Werfen, Salzburgerland. Dat kostte voor 4 volwassenen 80 euro incl ontbijt.

Werfen ligt op ongeveer 1000km vanaf Apeldoorn…..en midden in de bergen.

Mijn ervaring is wel, dat er overal wel een plekje is om te overnachten…als je niet te laat stopt….

• Claudia

Hallo Tamara,

Hotel “Zur Post” is een aanrader van de beheerders van go4camp wij gaan er in September overnachten. Bij Munchen gelijk aan de autosnelweg.

Verder heb ik niet gekeken hoe en wat want wij komen er in de nacht aan en vertrekken weer in de morgen dus voor ons slapen en ontbijt en weer op weg.

• Roel

Wij overnachten in Oostenrijk op de heenweg in september bij een Nederlands pension. Gevonden via internet en helemaal niet duur. Ligt in St. Michael im Lungau, pension heet Eckenhof. Betalen voor 2 volw+baby in totaal 50 euries, incl. ontbijt.

Groet Roel

• Nuance

Hallo Roel,

De prijzen aldaar zijn volgens de website anders, nl:

Prijs:

Laagseizoen 29,00 € p.p.p.d.

Hoogseizoen 32,50 € p.p.p.d.

Incl. ontbijt en toeristenbelasting

• Roel

Wij hebben netjes een mail gestuurd en een overnachting aangevraagd voor komende september. Kregen een mail terug met het genoemde aanbod en hebben direct vastgelegd.

Groet Roel

• Tamara

Hallo iedereen,

We hebben inmiddels een appartement gehuurd in Flachau, Ferienhaus Eva. Heerlijk even bijtanken en dan `s ochtends fris en fruitig de laatste km wegwerken!

Dankjulliewel voor het meedenken!

Groetjes,

Tamara.

• Marcel M.

Beste overnachtingszoekers,

Hier nog een adresje voor een goedkope overnachting “Zimmer mit fruhstuck” in de buurt van Miesbach.

Voor een kamer voor 4 personen met onbijt en wc en douche op de gang betaalden wij 66 euro.

Verwacht geen luxe maar een schoon bed in een 300 jaar oude boerderij met uitzicht op de heuvels en bossen.

Miesbach ligt aan de snelweg 8 (Munchen-Salzburg) neem afslag 99 en volg de borden naar Miesbach over de 472.

Na ongeveer 6km. zie je aan je linkerkant een aantal huizen en een adresbordje Schwaig. onder het adresbordje een

groen bordje met de opdruk Zimmer.

Het adres is: Schwaig 10, In Irschenberg. (Miesbach)

Wij zijn er 2 keer geweest en meer dan een bed hadden we niet nodig.