auto huren

• Jos

Hallo,

komende zomer ben ik tien dagen in Omis.

Aangezien ik in ieder geval Dubrovnik wil bezoeken overweeg ik

een auto te huren.

Openbaar vervoer is een optie maar het lijkt me leuk om op

eigen gelegenheid langs de kust te touren.

Weet iemand wat het huren van een auto kost?

En is de weg naar Dubrovnik een mooie route of alles behalve dat.

• wonderwater

Een auto huren in Split voor 10 dagen kost 480 euro.

Kijk eens op www.eautohuur.nl.

Zij zoeken de goedkoopste bij de gerenommeerde verhuurders.

• rita

de weg naar dubrovnik is zeker de moeite, en ga dan ook eens naar cavtat, ongeveer 15 km voorbij dubrvonik. dubrovnik is wel een ramp om te parkeren, maar er is een openbare garage

kijk goed rond voor de prijzen van de wagens, ga zeker niet bij hertz of avis, die zijn veel duurder dan de plaatselijke verhuurkantoren.

• lavanda

Als je naar Dubrovnik rijd, neem dan in elk geval heen of terug de kustweg, en niet de autobaan….langs de kust zijn de uitzichten soms echt prachtig…..

Parkeren in Dubrovnik is inderdaad heel lastig, er is een grote nieuwe parkeerplaats.Een kwartiertje lopen vanaf de oude stad….

(voor mijn gevoel kom je er als je in Dubrovnik de borden volgt richting “old town”,hij zit dan rechts net na de afslag richting Cavtat) Maar misschien kan Rita dat beter uitleggen??

• wonderwater

Hertz, Avis e.d. kunnen wel leveren met ongelimiteerde kilometers en afkopen van eigen risico.

Bij lokale verhuurbedrijven moet je erg goed op de kleine lettertjes letten.

Al meermalen gehuurd bij eAutohuur en altijd zeer duidelijk.

Heb je klachten dan lost eAutohuur dat op.

• rebas

Autoverhuur in Kroatie is gewoon oplichting,nergens in Europa moet je zoveel betalen voor de huur van een wagen.

Deze week voor de lol eens geinformeerd bij een verhuurkantoor in Zadar.

Voor het aftandse wagenpark( Opel Corsa van minstens 3 jaar oud)vroeg de verhuurder 50 € per dag.

Toen ik er op attent maakte dat dit veel te duur was trok hij licht verveeld de schouders op.

Ik passeer dagelijks langs het verhuurkantoor,de wagens die daar staan zijn nog niet van hun plaats geweest,dit zegt genoeg.

• Jos

bedankt voor jullie info wonderwater, rita. lavanda en rebas.

@rita: Hoe beland ik op de kustroute ipv van de autobaan?

• Jo

Met een kaart en/of gps mag dat geen probleem zijn. En voor je vertrekt eerst eens alles bestuderen via Google Maps en/op Google Earth. Op dezelfde manier zoals je hier zou kiezen voor al dan niet snelweg te nemen.

• Jos

Daar zit wat in:)

bedankt Jo.

• lavanda

Ja, gewoon langs de kust blijven van Omis naar Makarska…en dan deze weg blijven volgen.Dan kan er bijna niets misgaan. Vooral het stuk van de Neretva-vallei vinden wij altijd erg bijzonder…..