Vraagjes over Rovinj en omgeving

• Anja

Over 2 weken zitten wij op camping Amarin in Ronvinj. Nu hebben we een aantal vraagjes:

1. Rijden jullie ook over Slovenië en zijn er echt zulke lange wachttijden voor de tunnels en de grens van Kroatië?

2. Zijn er ook leuke marktjes in de buurt van Rovinj?

3. Nog tips waar we echt naar toe moeten of waar we lekker kunnen eten?

4. Nog dingen die we mee moeten nemen, die in Kroatië niet te krijgen zijn?

5. Grote supermarkten of Aldi in de buurt van de camping?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

• JaPa :o)

Anja,

Misschien dat je hier wat aan hebt: http://tzgrovinj.com/

Een fijne vakantie toegewenst door:

JaPa.

• rovinj

anja ik kom er al 32 jaar in rovinjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj dus mail mij maar

en helaas geen aldi maar wel lidl

zupanja@live.nl

• Jo

1. Je moet altijd Slovenië door, tenzij je over Hongarije wil rijden.

2. Er zijn marktjes in de omgeving. Het marktje van Pula vind ik altijd plezant, maar dat ligt wat verder weg. Maar Rovinj zelf zal ook wel een dagelijkse (groenten)markt hebben.

3. Gebruik de zoekfunctie hier eens, alles is hier wel al eens geschreven. Ik weet een héél lekker restaurant maar reken daar maar op €100 per persoon.

4. Alles is ook in Kroatië te krijgen. Als je echter vasthoud aan een bepaald merk koffie of zo, neem het dan mee. Geldt misschien ook wel voor produkten die typisch Nederlands of Vlaams zijn. Ik denk niet dat je er Bastognokoeken of wafeltjes van Jules Destrooper vind. En veel is een kwestie van smaak. Zo vind ik de chocolade er helemaal niet lekker.

5. Grote supermarkten zijn er zeker, kijk maar uit naar Pevec, Mercator, Plodine, Konzum, etc… Welke een vestiging hebben in Rovinj zal je zelf moeten uitzoeken. Lidl is er wel, Aldi niet (dacht ik). Misschien wel onder de naam Hofer.

• Jo

j-toets hapert?:)

• ludo

beste anja,

als je eens een heerlijke pizza wil gaan eten,moet je bij pizzeria tony zijn.

lekkere heerlijke pizza,voor weinig geld.

dan rij je van centrum rovinj,naar bale-vale,en als je aan de rechterkant een voetbalveld ziet liggen ben je er.

laat hem smaken.

prettige vakantie