Overnachten voor of na de tunnels?

• Marielle

Hallo allemaal,

Wij vertrekken a.s. vrijdag naar Ravinj en twijfelen nog of we, net als vorig jaar, in één keer doorrijden.

Mochten we toch gaan overnachten kunnen we dat dan beter voor of na de Tauern- en Karawankentunnen doen?

De meeste overnachtingsadressen die ik voorbij zie komen zijn nml voor de tunnels, maar sta je de volgende morgen dan niet in de file?

En als we overnachten na de tunnels is het eigenlijk bijna de moeite niet, dan kunnen we die laatste 300 km misschien ook maar beter doorrijden of niet?

Vorig jaar vertrokken we om 20 uur ‘savonds en kwamen we rond 7 uur bij de tunnels aan en konden we heerlijk doorrijden…nadeel was wel dat we daarna bij de grenzen in de file hebben gestaan en zo’n acht uur over de laatste 300 km hebben gedaan.

Ik ben benieuwd wat jullie doen, of jullie overnachten en of dat voor óf na de tunnels is en hoe laat jullie 'smorgens dan weer vertrekken.

Alsvast bedankt!

Hartelijke groeten, Mariëlle

• Anitamv2meiden

Wij rijden sinds 2 jaar in etappes .. Geeft wat meer rust voor ons en voor onze 2 meiden :)

Wij overnachten bij Neckersulm en de dag daarna bij de Chiemsee ( dit jaar )

Andere jaren stopte we bij Greding ( Bauer Keller ) maar dan is de laatste etappe wel erg lang .( Vinden wij )

Wij hebben ook een jaar op de 1e grote parkeerplaats gestaan na de Tauerntunnel ( En gelijk het Slovenië vignet gekocht ) en reden

dan de volgende ochtend op tijd weer verder.

• JaPa :o)

Marielle,

Ik weet niet vanwaar jullie vertrekken, maar als je bijvoorbeeld in de buurt van Nijmegen woont, dan zou je in de plaats Wagrain bij http://www.hausheimat.com in Oostenrijk kunnen overnachten, dat is nog vóór de Tauerntunnel.

Van Nijmegen is dat ca. 950 km. met een reistijd in het huidige verkeer van zo'n 12 uur.

Dan kan je de andere dag na het heerlijke ontbijt doorrijden naar Rovinj, en dat is dan nog zo'n 400 km. met een reistijd van zo'n 5 uur.

TIP: Wel even reserveren!

Een fijne vakantie toegewenst door:

JaPa.

http://www.eilandkrkkroatie.nl

• lavanda

Wij gaan vanuit Apeldoorn, en overnachten in Kranska Gora, net over de grens in Slovenie. Maar we moeten dan ook tot Trogir…..

Voordeel is wel, dat je dan geen wachttijden meer hebt voor de tunnels……

Enne, Haus Heimat boft maar met JaPa, zoveel gratis reclame….!! Ben er eigenlijk ook wel beniewd naar,hoe het daar is…..

Lavanda,

Dan zit er maar één ding op, om het eens te proberen, en dan daarna op het prikbord laten weten hoe het is bevallen.

Wij overnachten daar altijd na onze voorjaarsvakantie van mei/juni op de terugweg van onze vakantie in Krk-stad op het prachtige eiland Krk in Kroatië.

En als mensen vragen om een overnachtingsadres opweg naar Kroatië, dan geef ik dat natuurlijk door op dit prikbord.

Het is een erg goed overnachtingsontbijtpension dat al enkele jaren door een Nederlands echtpaar wordt gerund.

En ik ben er van overtuigd dat de velen die daar geweest zijn en nog steeds terugkomen, dit kunnen beamen!

Het is wel van belang om vroegtijdig te reserveren!

Hartelijke groeten van:

JaPa.

• lavanda

Ik ga hun gegevens meenemen…misschien voor op de terugweg. Het is in elk geval een mooie omgeving, en voor beide richtingen een goed uitgangspunt voor de rest van de reis.

Wij rijden op de heenweg door, ook omdat we daar graag bij een bepaald restaurant eten……tsja,zo heeft iedereen zijn eigen gewoonten,wel erg leuk om te lezen…

Hallo Lavanda,

Dan is het misschien verstandig om nu al te informeren of er op de datum dat jullie weer terug gaan, er plaats is bij Haus Heimat, dat zou wel leuk zijn!

Wij dineren op de terugweg van Wagrain naar Nijmegen altijd bij http://www.hotel-bauer-keller.de/ in Greding aan de A9 in Duitsland, dat is dan nog zo'n 650 km. van Nijmegen.

JaPa.

Lavanda,

Waarom rijden jullie eigenlijk naar Trogir via Kranska Gora?

Is het niet richtiger om via Passau en Graz richting zuiden te rijden?

Of willen jullie de hele kustweg af?

JaPa.

• miriam

wij rijden tot voor de tunnels,en slapen dan een paar uur.

rond 5;00 s,morgens gaan we weer verder, en rond 10 s,morgens zijn we in rovinj.

wij rijden altijd op woensdag en donderdag.nooit geen files gehad en op onthoud.

rij voorzichtig.

groetjes miriam

• lavanda

Hoi JaPa, jammer genoeg zitten ze al vol!! Ik neem wel het adres van de buren mee, voor het geval dat….Anders vinden we vast wel iets anders….Maar het leek me leuk om eens te proberen….

Wij gaan al jaren via Villach.Via Graz is het misschien wel iets korter,maar wij zijn 1x de andere route gereden en hebben toen bijna 500 kilometer file gehad…Vanaf begin Oostenrijk tot aan Sveti Rok in Kroatie…Alleen maar 10 kilometer rijden,en dan weer uren stilstaan….Sinds die tijd rijden we weer via Villach.

Maar het is ook een beetje sentiment hoor.Mijn man komt er al sinds ruim 40 jaar, ging daar altijd eten in een klein restaurant. Toen wij kinderen kregen gingen we daar ook naar toe….En nu wil niemand meer anders.Voor ons begint de vakantie eigenlijk in Finkenstein met een Schweinzschopf met patatjes…..Dan slapen in Kransjka Gora, en de volgende ochtend door…..