er lopen beren bij pazin

• rovinj

er zijn 5 beren gezien 4 km buiten pazin

de boer waar de bijen korven zijn leeg gehaald melden dat hij dat in 45 jaar niet had mee gemaakt

en in rovinj ned man aan gehouden werd al 11 jaar naar gezocht in verband met moord op een belgie s meisje

en ned man laat 10 jarig zoontje zijn boot varen 30 meter uit de wal kant dus bekeurt

en ten sloten in porec laten de nederlanders weer zien massale vecht partij op camping oorzaak drank

• Jo

Dat van die voor moord aangehouden Nederlander is al een maand geleden gebeurd.

• jean paul

www.ad.nl

meer recent nieuws

• rovinj

jo kom dan zelf is met wat nieuws

• Jo

Kort lontje ?

• rovinj

jo dit is nieuws

er dreigt water te kort in istrie

mag niet meer gesproeid worden

zijn vandaag al 30 bekeuringen uit gedeeld

dit water te kort doet mij denken aan de jaren eind 70 begin 80

toen hadden we dat ook

• Robert

Lijkt nieuwe trend met die beren. Ik hoor tegenwoordig ook vaak dat beren in Gorski Kotar steeds “brutaler” worden en dicht bij huizen komen.

• Jablan

Robert Schreef: Lijkt nieuwe trend met die beren. Ik hoor tegenwoordig ook vaak dat beren in Gorski Kotar steeds “brutaler” worden en dicht bij huizen komen.

Klopt, heeft meerdere oorzaken:

- Veel leegstaande huizen, waardoor de beren zich ook dichter in de buurt van de bewoonde huizen wagen.

- De invoering van een vuilnisdienst… Raar, maar waar: sinds er containers zijn, weten de beren heel goed waar wat te halen valt en lopen ze ookk overdag door de dorpen.

We zijn al een paar keer jonge beren midden op de weg tegengekomen. Gelukkig altijd op tijd gezien en gestopt, het zijn geen dieren om een aanrijding mee te hebben.

Heb helaas geen foto's, daarvoor ben ik niet snel genoeg en trouwens teveel onder de indruk want het zijn machtig mooie beesten in het wild.