Graag willen wij in de herfstvakantie (Oktober) naar Kroatië, in de buurt vrsar / istrie.
Zijn er dan nog campings open?
Annemiek
Zelfs in Scheveningen is ‘t in oktober heerlijk als je op een beschut plekje in de zon zit. ’t Is echter een ander verhaal of je ‘s avonds en ’s nachts een hotelkamer tot je beschikking hebt dan wanneer je de nachten in een tentje door moet brengen. Zonder dat de bura z'n kop opsteekt is dat al niet lekker, laat staan dat die ook nog eens z'n kuren gaat vertonen. Zo te lezen is Annemiek niet van plan in een hotel te kruipen, maar op een camping te gaan staan. Tevens heb ik vermeld dat het (camping)seizoen in Rovinj op 12 oktober afloopt… Het is niet voor niets dan ze dan sluiten.
De ene helft van onze familie woont in Dalmatië, de andere helft in Istrië en de Kvarner… Die woonachtig zijn in Istrië en de Kvarner duiken zelfs in september al niet meer in zee, maar dan komen ze bij ons in Dalmatië Wat mij betreft is september altijd de heerlijkste maand!
nu jij zegt beschut plekje . nu zeker weten van niet. ik zon dan waar ik in juni ook heb liggen zonnen
en je moet is weten wat er nog zwemt . punta corrente
en de campings sluiten niet van wegen de kou maar om dat er bijna niks meer komt
dat zal mijn vriend die manager is in monsena je vertellen voor heen monsena hoor
ik praat uit ervaring 32 jaar rovinj 2 keer per jaar
en ik gaf een tip he hotels zijn daar dan voor een prikie . waarom dan een camping
en nu zeg je zo lang waarom slaap je niet bij vrienden . nu als ik bij de ene slaap hebben ze ruzie met de andere
stari gost
Sorry, dat ik het zeggen moet, “Rovinj”, maar het bovenstaande is nogal in tegenspraak met eerdere posts van jou. Ben er niet van onder de indruk dat je daar al 32 jaar komt. Dat wil slechts zeggen, dat je het daar naar je zin hebt. Zo kom ik er al 38 jaar en niet als ‘stari gost’ oftewel ‘oude gast’. Kom er ook niet alleen voor een paar weekjes in het voor- en najaar.
Ik geloof best dat er in oktober nog steeds Kroaten zwemmen op het Punta Corrente strand. Zo heb je bijv. in Split ook ‘pinguïns’, die het hele jaar door, onder alle weersomstandigheden, iedere dag in zee zwemmen. Reumapatiënten zullen 't in ieder geval niet zijn en ik doe dan altijd maar schietgebedjes dat ze ook weer bovenkomen als ze erin duiken.
Dat het in oktober nog steeds lekker zwemmen zou zijn in Rovinj, spreek je tegen in je post van 11 januari jl.. Zal je geheugen even opfrissen:
Re: Kroatie in september-oktober
Gepost door: rovinj ()
Datum: 11 januari 2012 20:09
ik ben nu 3 keer in october geweest heb elke dag nog liggen zonnen bij het zwembad
strand is wel iets te koud maar zag de kroaten wel zwemmen hoor in de zee
ik ga nu weer half mei
unquote
Nu zeg je dat de campings in Rovinj niet per 13 oktober sluiten vanwege de kou, maar ‘omdat er bijna niks meer komt’. Volgens jouw berichtgeving van 4 december jl. was het in oktober echter… druk druk druk
Re: 2011 is een recordjaar voor de campings in Kroatië.
Gepost door: rovinj ()
Datum: 04 december 2011 13:24
norbert was er in mei druk druk druk
was er in october druk druk druk
moet jij toch weten of was er geen vraag naar ys
straks ga je nog vertelen dar rovinj in 2009 niet is uit geroepen als de beste plaats voor de touristen
en wat betref duur nu ik betaal nog steeds een bedrag van 50 euro per dag in hotel eden te rovinj . dat is half pen en inc heen en terug reis met de bus
weet trouwens niet wat je er zoekt altijd negatief op berichten van anderen
stari goste rovinj
unquote
Indien men een caravan of camper bij zich heeft, die ook nog van verwarming voorzien is voor de avonden/nachten en wanneer 't een kille regendag is… o.k., maar ik zou niemand adviseren om in oktober in een tentje in Istrië te overnachten. Nog even daargelaten dat je daar eerst een camping zult moeten zien te vinden, die dan nog geopend is.
Hallo dames,
dank jullie wel voor de reacties, we zouden inderdaad met een caravan voor een paar daagjes daar gaan staan.
Maar als ik het zo hoor is een hotel een betere optie.
Zeker voor de nachten.
Maar we kijken wel op het laatst hoe het weer is dan stappen we in de auto.
Of…. met het vliegtuig hebben jullie daar nog goede opties voor?
We wonen zelf vlakbij Rotterdam.
“voor een paar daagjes” is wel beperkt om die afstand daarvoor met de caravan te rijden natuurlijk. En of er in oktober nog vluchten zijn naar de (kleinere) kustluchthavens is ook maar de vraag. Een optie zou zijn naar Zagreb vliegen en daar een huurauto nemen.
Ik weet jullie in elk geval wel een adresje om te overnachten in Fazana, nabij Pula. Indien gewenst krijg je contactgegevens per privé-bericht.
Zelf zou ik graag volgend jaar naar de kwalificatiematch België-Kroatië voor het WK voetbal gaan. Misschien ook een gelegenheid om Zagreb eens te bezoeken. Als we in de zomer op vakantie gaan komt dat er nooit van
Hoi Annemiek,
Jammer dat jullie in de buurt van Rotterdam wonen , want German Wings vliegt in oktober in ieder geval nog wel op Pula ( http://www.germanwings.com/skysales/Select.aspx?culture=nl-NL&zanpid=&gwcref=http://www.germanwings.com/nl/index.shtml&cs=FALSE ) en is betaalbaar. Mocht je dat eventueel toch willen… De auto kun je op Keulen/Bonn voor € 25 per week parkeren op P3, wel even min. 4 weken van te voren reserveren ( http://www.koeln-bonn-airport.de/parken-anreise/parken ).
Croatian Airlines, bijvoorbeeld, vliegt ook in oktober op Pula (vanaf Amsterdam), maar is erg duur.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?