Wij hebben nog geen accomodatie geboekt in Kroatie voor onze vakantie volgende week. Kunnen wij naar Kraotie rijden en daar ter plekke een appartement oid boeken?? Zijn er nog genoeg onderkomens beschikbaar?? Wie heeft ervaring hiermee?
Gr,
chris
Wij niet echt maar ik kan me voorstellen dat je in het centrum van de grotere kuststeden of héél dicht bij het water niets meer zal vinden. Verderaf vermoedelijk wel. ‘t Is bij ons toch een 7-tal jaar geleden dat we ’r nog in juli of augustus waren. Maar als ik zie wat er bijvoorbeeld in een stadje als Novalja (eiland Pag) de laatste jaren allemaal is bijgebouwd dan kan ik me moeilijk voorstellen dat dat allemaal gaat vol zitten.
Ik weet uit ondervinding dat in Istrie de klans kleiner is om een logement te vinden dan in Dalmatie.
De reden daarvoor is dat in Augustus er een massale invasie van Italiaanse vakantiegangers plaats heeft.
Hun verlof valt meestal in ugustus.
Een hotelkamer kan je volgens mij bergeten,privaat logeren kan nog,maar niet meer op de beste plaatsen.
Dus hoe zuidelijker je gaat,de meeste kans op een logies.
Wij zijn nu een week terug uit Kroatie, en hebben voor geen enkele stad/dorp vooraf iets geboekt. Wij hebben ervaren dat je zo ongeveer overal wel een kamer/appartement kunt huren. Wij zijn geweest in Split (kleine kamer dicht bij het centrum bij Ana Bosjnak), Makarska(appartement bij Mara Lubina), Mostar(daar wordt je op het busstation door mensen aangesproken die iets te huur hebben), Dubrovnik(zie opmerking hiervoor). In Montenegro(Budva) was het iets moeilijker iets te vinden. Mensen die iets te huur aanbieden mogen daar blijkbaar niet op het busstation komen. Hier moet je informeren bij het ter plaatse toeristen kantoor(in dit geval gewoon een tafel buiten).
Veel plezier!
In Dalmatië zie ik vaak mensen aan de kant van de weg staan die appartementen of kamers te huur aanbieden, weet iemand wat de prijzen daarvan zijn en hoe kamers en appartementen er uitzien, of wat ze te bieden hebben. Ik zoek voor mijn zus een betaalbaar (low budget) appartement of kamer voor zomer 2013.
Wij zelf kamperen altijd, mijn zus wil met haar 2 dochter vliegen.
Ik ben benieuwt wat een onderkomen kost want ik heb echt geen idee.
Corry,
Er zijn enorme verschillen in prijs en kwaliteit. Aan zee betekent in het hoogseizoen al gauw 500 euro per week (of meer) voor een paar vierkante meter. Toch loont het de moeite om nu te gaan zoeken, er zijn altijd vakantiewoningen te vinden die minder kosten en een goede ligging hebben voor een betaalbare vakantie aan de kust. Direct bij de eigenaar boeken loont in dit geval.
Verder loont het de moeite om te gaan rekenen. Vroeg boeken bij de budgetmaatschappij plus ter plaatse een auto huren kan goedkoper zijn dan toch met eigen auto op reis te gaan, maar het is echt afhankelijk van je bestemming en wat je nog meer wilt doen in de vakantie.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?