ook weer terug!!

• nammerlaan

Inderdaad……met kinderen ben je meestentijds gebonden aan de zomervakantie. Wij zijn vertrokken op zondag, rijden op het gemakje met een overnachting (met lekker eten onderweg voor ons OOK een feest!!!), en op maandag kwamen we aan in Slovenie. Geen problemen, echter na een klein weekje Slovenie verplaatsten wij ons naar Kroatie, en de aankomstdag in het appartement: je raadt het al, op zaterdag! Ik snap dat ook wel……om enige continuiteit en aansluiting in de boekingen te krijgen is voor de verhuurders een vaste aankomstdag natuurlijk heel praktisch. Onze verhuurder heeft trouwens aangegeven dat hij best wel van de vaste aankomstdagen wil afwijken, dat is natuurlijk geweldig voor de toekomst, want dan is ons hele probleempje van rijden in het weekend opgelost!

• zackary

Wij zitten nog in Kroatie, op Ciovo wel te verstaan. Heerlijk land met vriendelijke mensen en veel zon, maar nooit geen Ciovo meer voor ons. Vreselijk die brug!

Mochten we weer naar dit gebied gaan,dan zorgen we dat we op het vasteland zitten en de brug niet over hoeven. We voelen ons toch een beetje beperkt in onze vrijheid.

Vanochtend het plan om naar Split te gaan, drie kwartier in de brugfile gestaan en toen maar weer omgekeerd en boodschappen gedaan en wezen zwemmen.

Nu gaan we morgen rond half 8 de brug over, triest dat het zo moet maar ja.

Als we in Trogir willen zijn pakken we het pendelbootje die je in een kwartiertje in het centrum afzet.

Verder hebben we het prima naar onze zin!

Groet,

zackary

• lavanda

Hoi Zackary,

Wij denken er precies zo over!!!! Wij hebben vrijdag een aanrijding gehad in de file naar de brug…gewoon omdat na 3 kwartier je aandacht even verslapt…..als je elke keer drie meter kunt opschuiven…..

Wat een klein beetje helpt is via Zedro rijden,ipv door Okrug Gornji…..

Verder gingen wij vaak voor half 7 's avonds van het eiland, en dan wat drinken in Kastela….

Een heel goede optie is Vinisce…..lekker rustig en goed rijden naar Trogir.

Overigens kun je ook heel goed met een pendelboot van Slatine (op Ciovo) naar Split…volgens mij kom je dan bij de oude stad uit……

Ik wens je in elk geval nog veel plezier!!!!! Volgens de berichten zou het inmiddels niet meer zo bloedheet zijn???

• Carla

Hoi Zackary,

Zoals Lavanda al aangaf, in Slatine kun je de taxiboot “Tri Sestrice” (Bura Line & Off Shore) naar Split pakken. Het is een leuk en mooi tochtje en de Tri Sestrice meert af op de boulevard in het centrum van Split. Een enkele reis voor een passagier van 10 jaar en ouder bedraagt 19 Kuna en voor kinderen van 4 tot 10 jaar 10 Kuna.

Onderstaand vind je het vaarschema Slatine>Split v.v.:

http://www.buraline.com/index.php/2012-05-07-10-04-08

• nammerlaan

Nou Lavanda…..wij zijn even gaan kijken in Vinisce…..omdat ik daar een leuk huis te huur had gezien…..maar dan moet je toch elke keer die berg over alsje ergens heen wil.overigens lag de waterkant behoorlijk vol in augustus! Ikzelf vond Seget Vranjica voor ons niet zo'n heel slechte keuze….slechts 5km van Trogir, ook met bootje bereikbaar, een huis direct aan de waterkant, 4 restaurantjes (wij houden ook van rust), en redelijk wat plaats op het “strand” (maar dat komt natuurljk ook omdat het direct voor de deur is!) Volgend jaar weer als het aan mij ligt….en alshet dan wat minder warm is kunnen we ook wat meer uitstapjes maken;)

• lavanda

Hoi,

Ja klopt, je moet inderdaad wel elke keer over die berg……maar in het dorp zit een bakker, supermarkt en restaurantjes..dus je hoeft niet voor elke boodschap weg.

Wij hadden een appartement met strand voor de deur,waar eigenlijk alleen de eigen gasten lagen….dus van drukte hadden wij geen last. En zo heeft een groot aantal appartementen daar zijn “”eigen betonplaat"….;)

Seget Vranjica ligt inderdaad wel gunstiger als je snel even weg wilt…..

Wij hebben inmiddels deze omgeving wel helemaal uitgekamd,gaan denk ik volgend jaar richting Makarska of ietsjes verder……Korcula(?)

• nammerlaan

Tsjonge….wel leuk……maar NOG verder rijden……die km´s hebben ons toch wel een beetje opgebroken! En daarbij heeft de oudste (dan 18) inmiddels aangegeven dat hij niet meer meegaat. Nummer 2, dan 16……vindt het dan ook een stuk minder leuk :S……heb je overigens niet gezien op het terras bij hotel trogir ;-)

• lavanda

Ach, Makarska Riviera is niet heel veel verder hoor…

De oudste bij ons is dan 19, en wil eigenlijk met zijn vrienden….maar daarnaast ook nog met ons mee :S Tsja, als je gratis 3 weken lekker vakantie kunt vieren…

De jongste is dan bijna 17 en wil ook alleen mee als de oudste meegaat… Het zal dan inderdaad wel het laatste jaar zijn met het hele gezin…

Ik heb inderdaad ook nog wel opgelet….maar jullie ook niet gezien..;) We hebben er wel heerlijk gegeten!!!!

• zackary

Klopt, maar deze boot komt toch vanaf Trogir? Gisteren al misgegrepen, de boot zat tjokvol en de volgende ging pas een paar uur later.

Dus als ie in Trogir al vol is kom je er in Slatine helemaal niet op.

• Carla

Ja, klopt! Hij vaart op de relatie Trogir>Split v.v. en doet onderweg Slatine aan. Als het zo druk is, kun je 't beste in Trogir opstappen. Je hoeft dan in elk geval de brug niet over. Hij ligt, komend van Žedno, op Čiovo rechts van de brug naar Trogir, op Obala kralja Zvonimira. Parkeer dan ergens op Ulica Tina Ujevića of één van die straatjes, opdat je niet in de file voor de brug terecht komt.