Camping Politin wordt Camping Krk

• Jablan

De eigenaar van camping Politin op Krk, Valamar, renoveert langzaam maar zeker alle campings, die in hun bezit zijn.

Deze keer zwembad erbij, kleinere plaatsen, het naturistendeel vervalt en dat levert een vierde ster op plus een nieuwe naam ‘Camping Krk’ plus … hogere prijzen.

Alle info: Campingsite van Valamar

• JaPa :o)

Misschien is dit nog een goede aanvulling:

http://www.camping-adriatic.com/nl/_Med/Accomodation/KR/cPolitin/camping_krk_nl.pdf

JaPa.

• Jo

Quote uit die pagina: Het nieuwe kampeerterrein is nu weliswaar

gekleed, maar naturisten kunnen nog altijd onverstoord

genieten van het naturistenstrand bij Camping Krk

Jammer maar dat is niet hetzelfde. Maar ik vrees dat de andere fkk-campings dezelfde weg op gaan. Bij geklede toeristen is blijkbaar meer geld te halen dan bij de naturisten. Ik, en velen met ons, vrezen dat ook het naturistendeel van Strasko volgend jaar, of het jaar nadien, zal verdwijnen.

• Jablan

Bij geklede toeristen is blijkbaar meer geld te halen dan bij de naturisten.

Hier komen meer dingen samen.

- Naaktstranden zijn onverminderd populair, maar het naturisme op zich loopt terug.

- De kampeercultuur verandert, de vernieuwde camping sluit meer aan bij wat de Italiaanse, Duitse en Deense kampeerders verwachten.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/09/2012 13:58 door Jablan.

• Jo

Natuurlijk verandert de campeercultuur. Maar als ik zie dat op Strasko op 5 jaar tijd het aantal percelen verdubbeld is dan gaat het toch enkel over winst.

Een perceel kost in juli/augustus tussen €22 en €32. Een vrije plaats 17,5 op het geklede deel en 19 op het naturistendeel. En wat is het verschil? Een perceel is netjes afgelijnd (en ik geef toe, op Strasko zijn ze ruim), heeft een eigen electriciteitspunt en waterpunt. En eigen waterafvoer. Een deel ook kabel-tv.

Op een vrije plaats kan het gebeuren (zeker in juli/augustus dat je hutje-mutje staat. En in het slechtse geval moet je met een verlengkabel je electriciteit 30 m verder halen in een centrale kast. En water aan een kraantje 15 m verder. En je aardappelen afgieten tussen 2 bomen. Is dat het prijsverschil waard? Voor sommigen misschien wel. En wat ik net schreef geldt vooral voor het geklede deel. Op het naturistendeel zijn amper een zestal percelen.

Nu ben ik misschien bevooroordeeld omdat wij altijd buiten seizoen gaan. Dan betalen we amper €15 per nacht voor ons tweetjes. Terwijl er in juli/augustus bij de bovengenoemde prijzen voor de plaats nog eens €9,5/persoon bij komt. Dat zou op de eerste rij bij de zee dus voor ons €51 zijn. Groot verschil met €15.

O ja, die eerste rij op gekleed deel kunnen we reserveren (2 jaar op voorhand????), op fkk moeten we wat geluk hebben.