Hallo Astrid E,
Wat fijn dat je de feestdagen met familie in Nederland wilt doorbrengen. Jullie willen met de auto deze rit afleggen, dat is best een aardig eind!
Ik weet niet of je al Google Maps heb geprobeerd om een route via het land te bekijken.
Je hebt winterbanden, maar ik zou ook sneeuwkettingen meenemen, want er kan in de balkanlanden, Oostenrijk en Duitsland waar je dan doorheen moet aardig wat sneeuw liggen.
Ze zullen de wegen best proberen sneeuwvrij te maken, maar reken erop dat het ook weleens erg glad kan zijn.
Vorig jaar wilden wij vanuit Nederland met de Kerst/Nieuwjaarsdagen naar het eiland Krk in Kroatië gaan, maar dat is niet doorgegaan omdat de mensen op de autobahn moesten overnachten omdat er zoveel sneeuw was gevallen. Dit jaar willen wij het weer proberen om met de feestdagen daar te zijn, maar we willen geen risico nemen om de auto in elkaar te (laten) rijden, dus als de weersomstandigheden zo rond 19 december net zo zijn als vorig jaar, gaan we niet, en dat zou wel jammer zijn.
Dus wij hopen net zoals jullie een goede maar vooral veilige reis te hebben, en dat we de feestdagen bij de familie of vrienden in een mooie sfeer kunnen doorbrengen.
Ik hoop het voor jullie, en natuurlijk ook voor ons.
Laat nog eens horen hoe het jullie is vergaan?
Fijne feestdagen toegewenst door:
JaPa.
http://www.eilandkrkkroatie.nl