Ik vrees dat je zal moeten wachten tot ze nog eens langs komen met hun wagentje . Maar voor zover ik begrepen heb kan je altijd vragen ongewenste afbeeldingen te verwijderen. Maar dan gaat het, denk ik, vooral over herkenbare personen of nummerplaten van auto's. Een nee heb je…..
Anderzijds, als jouw klanten niet begrijpen dat Street View een momentopname is ….
Zet er daarom je eigen foto's bij.
Enkele stukjes uit een artikel waar jean paul naar verwijst in z'n laatste postje:
Google-woordvoerder Mark Jansen vertelt dat Google zijn best doet om mensen die geen prijs stellen op Street View te helpen. “Naast het automatisch onherkenbaar maken van gezichten en het onleesbaar maken van nummerborden, maken we de volledige auto, het volledige huis of de volledige persoon onherkenbaar wanneer een gebruiker een dergelijk verzoek indient.”
Het CBPL (toevoeging Jo: Centrum ter Bescherming van de Persoonlijke Levenssfeer - België) verwijst de burgers met klachten nu door naar het linkje onderin het scherm van Google Street View waar mensen Google kunnen vragen om hun huis of gezicht onherkenbaar te maken. Naar aanleiding van het ongenoegen bij veel burgers overlegt de Commissie de komende dagen over eventuele oplossingen.