Beste Kroatië liefhebbers,
De vakantie voor volgend jaar is geboekt. We zijn in 2002 voor het laatst in Kroatië geweest. We zijn hier zelfs verloofd. Mijn man heeft mij bij Valentino in Rovinj ten huwelijk heeft gevraagd (met hulp van de dames van Valentino die een ring in mijn cocktail hadden gedaan….).
Na 2002 volgden huwelijkreis, kinderen krijgen (waarna Centerparcs en vakantie in eigen land ).
We gaan nu met onze 3 kinderen terug naar Rovinj, omdat we onze kinderen graag het land willen laten zien. Op dinsdag 9 juli gaan voor 16 dagen naar camping Valdaliso in Rovinj. We verblijven in een sta-caravan.
Vanwege de voor-pret ben ik het prikbord uit aan het spitten, maar heb toch nog wat vragen.
We kunnen op 9 juli aankomen tussen 14.00 en 18.00 uur. We vragen ons af wat de beste route is om te rijden. Ik weet dat er al vaker naar gevraagd is en dat er discussie is welke route het best te rijden is. Vaak wordt gezegd dat de (kortste?) route via de navigatie er voor zorgt dat je in de file komt te staan.
Mijn vraag is of dit ook zo is wanneer je rijdt op maandag?
Daarnaast vragen we ons af wat de werkelijke reistijd is (niet de navigatie reistijd, maar de daadwerkelijke tijd die jullie er over rijden).
We zouden daarnaast graag willen weten hoe laat we het beste aan kunnen rijden, We wonen in Noord Limburg. Zou 's morgens vroeg, bijvoorbeeld om 7 uur een goede tijd zijn ??? Weet iemand waar je dan rond 18.00 uur ongeveer bent (met onderweg een aantal stops om de kids uit te kunnen laten razen).
Kun je rond die tijd nog ergens een overnachting vinden, of moet je dan eerder stoppen?
Heeft iemand ervaring of familiekamers voor 5 personen te vinden zijn en een indicatie van de kosten?
We willen een aantal dagen zelf voor ons eten zorgen, maar ook een aantal keer uit eten gaan.
Vanwege onze kinderen willen we niet te laat eten. Weet iemand vanaf hoe laat de eetgelegenheden open gaan?
Heeft iemand een “gouden tip” om voor een schappelijke prijs in Rovinj, of omgeving te gaan eten, mag aan de kust, maar ook een stukje het binnenland in?
In het verleden hebben we vaker een “visschotel” voor 2 gegeten. Super lekker! Weet iemand wat dit tegenwoordig (ongeveer) kost?
Weet daarnaast iemand waar je in het centrum van Rovinj kunt parkeren en wat dit kost?
Weet iemand of Valentino in Rovinj nog bestaat? Lijkt ons leuk om er nog eens naar terug te gaan met de kinderen
Tot slot zijn er naast dit (super voor-pret verhogende) prikbord nog andere sites te vinden, waarop ik info over Rovinj / Istrië kan vinden?
Mocht iemand antwoord weten op één van de vragen en deze willen beantwoorden, dan ben ik je erg dankbaar. Bedankt alvast voor de moeite!