Caravan achter laten in Kroatië

• jverheul

Ik heb afgelopen zomer mijn caravan achter gelaten bij een particulier.

Dit kost niet zo heel veel, voor een grote caravan (7.20) 200 euro.

Nu bereikt mij het bericht dat de persoon waar hij gestald is, kosten moet betalen.

Wie heeft hier ervaring mee?

Met vriendelijke groet,

Joke Verheul

• koos

hij moet er als ik het goed heb belasting over betalen

als het goed is heb je een formelier in moeten vullen en een copie van je registratie bewijs achter laten

• J Stevens

Volgens onze stalling is de caravan inbeslag genomen door de douane en moet hij worden ingevoerd, weet iemand wat dit kosten gaat??

• Jo

Er is hier vorig jaar al geschreven over de dounakosten die ingevoerd gingen worden. Misschien vind je er met de zoekfunctie hier wel wat van terug.

• Marcel

Ik wil mijn caravan 4 maanden in de buurt van Rovinj stallen. Kan ik dan

ook problemen verwachten met invoer, Douane of een andere formaliteit?

Marcel

• rebas

Ik zie niet waarom mensen steeds weer problemen zoeken.

Als je je eigendom achterlaat in een vreemd land kan je soms voor problemen te staan.

De wetgeving wijzigt in veel landen,de stallingverhuurder laat je ook niet alles weten.

Ik heb ook een caravan maar gebruik deze voor relatief korte afstand(max 800 km).

Als je probleemloos op vakantie wil gaan en niet gebonden zijn aan hotel ,huur dan een flat bij een particulier.

De prijs ligt tussen 300 en 500 per week naargelang de kwaliteit.

Neem nu de prijs voor de caravan,standplaatsstalling 120 €,standplaats op een camping 30x7 = 210 €.

Laat ons nu de meerkost aan brandstof en autowegtaksen erbij nemen,dan kom je ook aan de huur van een flat.

Het verschil zit dat je in een flat meer comfort hebt(douche,wc,stoelen……een complete uitrusting en ruimte.