dubrovnik

• rita

volgend weekend, zaterdag en zondag, in vlaanderen vakantieland, een reportage over dubrovnik voor wie interesse heeft

• Geert en Linda

ik heb veel plaatsen herkend , de bar buiten de muren was ook onze favourit , ze speelde 4 jaar na elkaar het zelfde K7 met liedjes van Dean Martin en Nat - King -Cole

• Jos

Ik zou heel graag de naam van die bar weten en waar ik deze kan vinden.

Volgens de reportage lag bar nogal verscholen.

Ik hoop deze zomer naar Dubrovnik te gaan. Vandaar.

• Geert en Linda

De bar heeft eigenlijk GEEN naam en inderdaad het is zoeken , het ligt buiten de stadsmuren tussen St Petrus bastion en St Margareta bastion Volgens Trotter / Cafe Buza open elke dag 09u-01u Als je langs de muren loopt ( NIET OP DE MUREN ) hoe deze dan aan je linker kant , je ziet dan wel een kleine doorgang naar de bar , er staat steeds een bord COOLD DRINKS , OPGELET het sanitair is ZEER primitief . De zonsondergang met zicht op het eiland Lapat is ongezien mooi

• L

Het is inderdaad “kupaliste Buza”, te bereiken …..vanaf het plein Gunduliceva poljana ( markt in Oude Stad ) brede trappen op, 1e R-af, daarna L-af tot aan de stadsmuren of …..vanaf Siroka Ulica alsmaar omhoog, bovenaan L-af, langs Mrtvo Zvono, stadsmuren volgen tot Buza. Die eiland die je vanaf Buza kan zien heet Lokrum ( geen Lapat, er is in Dubrovnik wel een staadsdeel die Lapad heet - schiereiland aan de W-zijde van de stad ).

• Jos

bedankt voor de info Geert en Linda en L

• rita

ik raad toeristen steeds aan om niet enkel op de stradun te blijven, maar ook de zijstraatjes te nemen.

het is door rond te dwalen in dubrovnik dat ik het terrasje ontdekt heb. het ligt inderdaad in de uiterste straat, net of je in zee gaat vallen

en proper sanitair vind je bij gradska kavana in het centrum van de stad, ik kan me voorstellen dat het sanitair daar op het terrasje niet mee valt.

• lavanda

Wij hopen deze zomer ook weer naar Dubrovnik te gaan.Dagje slenteren over de muur….pizza eten bij Mea Culpa. Eens kijken of we dit terrasje ook kunnen vinden….

Leuk….jammer dat t nog zo lang duurt…

• Papa Leone

Wanneer je voor de hoofdingang van de badiliek staat zie je links enkele restauranjes en een boogvormige ingang (straatje). Dit ga je in en volg het rechts naar boven. Op een bepaald moment zie je een geschilderd bordje met cool drinks, daar volg je verder links naar boven. Na ongeveer 100 meter zie je op je linkerkant een ingang naar het terras. Het heeft een heel mooi uitzicht maar alle dranken worden in een plastiek bekertje opgediend en de toiletten..daar zwijg ik over. Maar ook ik ga er op mijn bezoeken aan Dubrovnik even genieten van het uitzicht, maar ik drink een wijntje en heb mijn eigen glas bij en het toilet gebruik ik zeker niet.

• rita

ik denk dat ze glas vermijden omdat er anders teveel in zee zouden kunnen belanden.

het is er ook niet goedkoop want het zijn dezelfde prijzen vanop de stradun maar het uitzicht maakt veel goed.

en als je overal in de oude stad wat rondkuiert, dan kom je veel mooie geheimen tegen.