Dalmatie, oktober

• annemie57@hotmail.nl

Goedemorgen,

Dit is mijn 1e bericht op dit prikbord. Ik heb al heel veel berichten gelezen en zou graag jullie advies willen.

Wij - 4 volwassenen - willen graag in okt 3 weken naar Dalmatie. We houden van natuur, wandelen, fotograferen. We hadden gedacht per week 1 huisje te huren, verdeeld over Dalmatie en van daaruit trips per auto te maken. Is dat een goed idee of is het beter om iedere paar dagen te verkassen vanuit het ene B&B/pesion/huisje naar het andere en zo dalmatie door te trekken.

Is oktober ok om Dalmatie te bezoeken? Zijn de restaurantjes en bezienswaardigheden dan misschien gesloten?

We zitten helaas vast aan oktober, proberen het naar september te verzeten maar ben bang dat dat niet lukt. Het hoeft voor ons geen 25 graden te zijn, maar droog en een bleek zonnetje mag wel.

Alvast bedankt voor jullie reactie's

Annemie

• rita

ik was ooit in oktober in kroatie, het is wel lang geleden (in 1984).

het was ideaal weer om een stad te bezoeken, het was nog zonnig maar niet echt strandweer.

de meeste hotels werken tot oktober, ik vermoed dat er nog restaurantjes zullen open zijn. het zal wel van streek tot streek afhangen.

vermits oktober niet zo druk is, kan je ook gewoon vertrekken zonder iets te boeken en afhankelijk van de streek blijven zo lang jullie willen.

• Carla

Hoi Annemie,

Hoewel ik persoonlijk de maand september altijd het fijnste vind, is ‘t in de regel in oktober nog goed vertoeven in midden en zuid Dalmatië. Wel zorgen dat je voor de avonden warmere kleding bij je hebt, want dan kan ’t 's avonds al flink afkoelen. In Split is alles geopend in oktober. Indien jullie een periode in de omgeving van Dubrovnik en een periode in de omgeving van Split zouden verblijven, zouden jullie maar één keer hoeven te verkassen.