regio Makarska riviera

• lavanda

Al een weekje of 3-4 ben ik nu aan t zoeken naar een appartement tussen Omis en het einde van de Makarska riviera.

Met zo'n 20 jaar huren van appartementen in Kroatie heb ik toch al aardig wat ervaring in het zoeken…

Maar dit is hopeloos….

Is deze omgeving nu werkelijk zo duur??? Er is bijna geen appartement te vinden voor een normale prijs….

Waar ik in de omgeving Trogir tussen de 60 en 70 euro betaalde, vraagt men voor hetzelfde type appartement in deze regio gewoon 95-120 euro….

Kan iemand mij helpen??

• rita

ik schrik hier wel van de prijzen. ik dacht steeds dat dubrovnik duur was en daar heb je al appartementen voor 40 eur per nacht

misschien door rijden naar dubrovnik. als je wil kan ik je wel foto's doorsturen.

ook istrie is blijkaar duurder dan dubrovnik. daar schrok is vorig jaar ook van de prijzen

• lavanda

Hoi Rita,

Ik heb me echt enorm verbaasd.Vanochtend nog kreeg ik een mailtje terug….leuk appartement,wel met airco en wifi, maar echt niet apart luxe…

Maar prijs per nacht 95 euro…en echt geen korting als je 3 weken blijft! En dan zitten de meesten nog vol ook.

Er word enorm veel reclame gemaakt in Tsjechie en Polen…

Een paar jaar geleden hebben we bijna 4 weken in Cavtat gezeten,die omgeving hebben we toen helemaal uitgekamd….

Ook voor ongeveer 60 euro per nacht….

Ik koos eigenlijk voor de omgeving van Makarska, omdat je dan Dubrovnik,Split maar ook evt. Peljesac en Bosnie (Mostar) kunt bezoeken….

Maar ben bang dat we toch een andere regio gaan zoeken…

• rita

ik ken ook plaatsen in dubrovnik - cavtat die duurder zijn.

mijn man is van Plat, gelegen tussen Dubrovnik en Plat. Daar zijn plaatsen waar je voor 40 eur een mooi appartement kan huren, zonder luxe, wel kamer, badkamer en kitchinette.

er zijn er ook anderen die luxueuzer zijn en dus ook duurder zijn, maar het is toch schrikken wat makarska betreft

• Carla

't Valt dit jaar niet mee hè?!? Zit hier misschien nog iets tussen voor je?

http://www.direct-croatia.com/apartments/mimice/apartments-gordana/6526

http://www.direct-croatia.com/apartments/mimice/apartments-cikes—medici/6824

http://www.omisriviera.com/accommodation/medici/radicevic.php

http://www.direct-croatia.com/apartments/mimice/apartments-jasna-mili-medic/2276

Succes!

• lavanda

Hey Carla…..het is echt ongelooflijk.Ik vond het altijd een heerlijke voorpret,lekker een appartement zoeken…op youtube filmpjes kijken over de omgeving…

Maar dit keer wil het echt nog niet lukken.

Ik ga snel aan de slag met de door jou genoemde appartementen!!!!

Dank je wel!!!!!

• Carla

Alsjeblieft en graag gedaan! Bedank me trouwens nog maar niet, want ‘t is nog maar de vraag of ’t iets oplevert ;)

• lavanda

haha, ja dat is waar….inmiddels heb ik er 3 gemaild.Heb ondertussen een standaardmail,waarin ik alleen de plaats/streek hoef te veranderen…

Alleen wel een lange lijst in mijn favorieten,om bij te houden welke appartementen ik heb aangeschreven….

• Geert en Linda

Ons is het ook niet gelukt om deftige, bedoel voor een eerlijke prijs , dus prijs kwaliteit , accomodatie te vinden in Makarska riviera .

Wij gaan voor het eerst in jaren NIET naar Kroatie , maar naar Turkye op verlof en als je de juiste periode kan kiezen en ALL-INN formule kiest , sorry maar dan is onze rekening zéééééér snel gemaakt

Kroatie is , zeker voor wie aan de kust wil zijn , in hoog-seizoen , een accomodatie met airco , zwembad , WIFI enz wil wel dan is Kroatie VER OVERPRIJSD

• JaPa :o)

Geert en Linda,

Mag ik je dan zeggen dat ik het daar niet mee eens ben! Wat jij wilt is voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, en dat is inderdaad verleden tijd.

Je moet eens naar de Kvarner gaan i.p.v naar de Makarska Riviera, daar heb je nog waar voor je geld ,al is er niet altijd een zwembad aanwezig, maar daar heeft Kroatië een prachtige heldere blauwe zee voor in de plaats. Hebben jullie welleens op het eiland Krk jullie vakantie doorgebracht? Wij komen daar mei/juni a.s al voor het 25 ste jaar, en dat doen we niet omdat we daar geen zwembad bij ons appartement hebben. De aankomende jaren zal het wat minder vakantie in weken worden, omdat we in Nederland van alle kanten flink worden gesneden door die boeven van onze overheid i.o.v. die andere boeven in Brussel… Per maand leveren we al € 135,– netto in, en dat wordt in april nog meer omdat er dan ook op de aan ons beloofde “waardevaste pensioen” wordt gekort, dat wordt dan straks zo''n € 150,– nette per maand inleveren, dus dat wordt dan ook i.p.v. onze jaarlijkse 4 weken naar Kroatië, dat we dan maar 2 weken kunnen gaan genieten van dat prachtige eiland dat Krk heet, of het wordt thuis blijven omdat je ook die 2 weken niet meer kunt betalen, want ook de ziektekostenverzekering is al niet meer te betalen, en na 01-01-2014 kan je niet meer worden opgenomen in een verzorgingshuis, en zullen je kinderen eventueel je moeten verzorgen als j alleen komt te staan, we gaan weer 30 jaar terug in de tijd, en we hebben voor een betere tijd betaald via ons loon dat we 46 jaar hebben betaald.

Maar wie weet, krijgen we wel een vrijkaart van de Kroatische president i.v.m. ons 25 jarig Krk-jubileum, en daar hopen we dan maar op!!

Met vriendelijke groet:

JaPa.

www.eilandkrkkroatie.nl

En jullie veel plezier in Turkije!