Vaarvignet aanschaffen op cres

• Anouk

Hallo,

Wij verblijven dit jaar op camping Slatina op het eiland cres met camper en de boot. Nu is onze vraag waar wij het dichtsbijzijnde havenkantoor(Luka Capetanja of diens dependance Lucka Ispostava) kunnen vinden om ons vaarvignet te halen.

Iemand hier ervaring mee, we moeten dan met een taxi oid gaan ivm parkeerproblemen als je met zo'n camper komt? En over het water mag dus niet zonder dat vignet?

Ik hoop op antwoorden, ben internet al aan het afstruinen maar kan nog niet duidelijk iets vinden.

Alvast bedankt.

groet Anouk

• Guido

Het stadje Cres heeft een havenkantoor. www.tzg-cres.hr/d/d_nautica.htm

• menno

hallo,

ik ben ook aan het zoeken naar het haven kantoor in cres waar het vaar vignette te koop is.

met de link van guido kom ik niet bij een bekent adress.

wie heeft hier al eens een vaar vignette gekocht.

en kan duidelijk maken waar het havenkantoor precies is.

foto of kaartje met aanduiding of zo, misschien e-mail adres.

bij voorbaat bedankt!!

groet Menno

• Guido

Menno.dat het je niet lukt klopt.Mijn fout.Sorry.Het moet zijn :www.tzg_cres.hr en niet wat ik er van gemaakt heb.Op die site vind ik wel het telefoonnr. 0038551571111 maar daar heb je ook weinig aan.In ieder geval,als je Cres binnenrijdt kom je op een laan met bomen,je slaat linksaf,rechtdoor voorbij het politiebureau,langs een kerk met klooster en daar ergens aan de rechterzijde zit het lucka kapetanija.Alles bij mekaar maar een paar 100m vanaf de inrit cres.

Vroeger zaten ze direct in het stadje bij de aanlegsteiger van de rondvaartboten maar ik denk dat daar niets meer zit.

• Guido

Heb inmiddels het adres:Lucka Kapetanija - Jadranska obala 1 - 51557 Cres.

• menno

ha Guido,

bedankt voor je reactie, ik ga het aan de hand van je omschrijving zoeken.

Google maps kent het adres niet.

maar met je beschrijving moet het lukken.

weet je heel toevalling ook de openings tijden.

en moet je ook vaarbewijs 2 heben voor het vignet?

groet, menno

• Guido

Het adres heb ik via die site per mail gekregen,dat moet dus kloppen.Openingstijden weet ik niet maar in de morgen zullen ze zeker tot 12.00 uur open zijn..Van vaarbewijzen weet ik echter niets af.Misschien eens een mailtje sturen naar het kroatisch verkeersbureau hier.Heb nog wel een tip voor een goed restaurant in Cres :restaurant Belona links op de hoek als je Cres binnen rijdt.Prettige vakantie!

• snowfun

Hoi,

op deze site kun je veel info vinden mbt varen in Kroatië.

http://seesing.com/booteigenaren.htm

Volgens mij ligt het aan de lengte van boot of pk's of je vaarbewijs 1 of 2 moet hebben.

Kantoor is idd maar op bepaalde tijden geopend, weet niet meer welke.

Have Fun!:)