Dubrovnik

• T

Hallo allemaal,

Waarschijnlijk gaan wij deze zomer richting Biograd. Nu wilde mijn vriend vorig jaar (zaten we in dezelfde regio) al een bezoekje brengen aan Dubrovnik. Ik vond het toen te ver rijden. Weet iemand al hoe ver ze zijn met de snelweg? En hoe lang de rit ongeveer vanaf Biograd zal gaan duren? En is het de moeite waard om daar een dagje heen te gaan? Wat is er zo mooi aan Dobrovnik?

Gr. T

• rita

de ganse stad is gewoon prachtig, je moet zeker gaan.

ik vrees echter dat de autosnelweg nog niet klaar is.

google gewoon de naam “dubrovnik” en je ziet waarom je moet gaan.

• lavanda

Dubrovnik is echt mooi!!! Maar het is wel ver vanaf Biograd. Wij deden het ooit wel vanaf Makarska toen er nog geen autobaan lag….Dus het moet te doen zijn.Vroeg weg, en laat terug.

De snelweg was vorig jaar klaar tot ongeveer 80 kilometer voorbij Split. Maar dan moet je nog wel een heel eind hoor!!!

• Jo

Als ik naar Google Maps kijk voor een routeberekening dan krijg ik 326 km en een reistijd van 3u 57min. Ik zou zeggen, doe er dan nog maar een half uur bij.

• lavanda

De routeplanner van OAMTC geeft 4,5 uur aan :)

• Jo

Wat ik dus zei, hihi.

• T

hmmm… Had toch gehoopt dat de snelweg wat verder af zou zijn dit jaar. 4 uur is toch best ver. maar het is dus wel een bezichtiging waard? Zal het eens even laten

Bezinken :)

• lavanda

Vorig jaar waren de berichten dat de snelweg voorlopig niet verder zou worden doorgetrokken….door de slechte economische toestand.

Lijkt me niet dat het dan dit jaar een stuk verder zal zijn aangelegd. Hoewel er vorig jaar volgens mij wel aan de weg gewerkt werd….

Ikzelf vind Dubrovnik mooi….. misschien kun je er een nachtje in de omgeving blijven??

• esther janssen

Ook wij willen naar Dubrovnik vanuit Brodarica….is ook nog best ver rijden. Nu willen we daar ergens een overnachting doen. Weet iemand een leuk goedkoop adresje voor 6 personen.

Alvast bedankt