Eet en winkel vraagjes

• Guido

Jo,sedert ik jaren terug naar Terneuzen ben komem wonen ben ik niet meer naar de makro geweest.Eke is mij nu te ver.Toen ik in Rotterdam woonde ging ik

naar Makro Delft en in die tijd kwam je niet buiten zonder een tellingkontrole van aantal en aankoopbon.Vroeger moest je ook je nummer van je pasje gebruiken om op de site te kunnen.Verder mocht je er maar met 2 personen in.In Zadar doet men niet zo moeilijk.

• mama van 3

Beste allemaal,

Dank voor jullie reacties!

Het water loopt me in de mond bij het lezen van jullie favoriete gerechten.

Jo, dank je wel voor je aanbod om foto's te maken van de potjes kruiden en (wanneer je in Kroatie bent) wat menu kaarten.

Ik ben erg benieuwd.

Ik vind het altijd leuk om de lokale (super)markt af te struinen op zoek naar lekkere, voor ons onbekende producten. Al maak ik dan wel eens een misser en kom jikmet iets thuis wat we niet zo heel erg lekker vinden…. Dus fijn alle tips!

We zijn in het bezit van een Makro kaart. Ik zal hem voor de zekerheid meenemen, al denk ik niet dat we ver om zullen rijden om een BBQ aan te schaffen.

T, ik ben benieuwd naar de Jysk. Ik ken het vanuit Nederland niet, maar heb op de website gezien dat ze BBQ's verkopen.

• Guido

Nog een tip.Bij de Lidl in Kroatië hebben ze hoge blikken met geitenkaas.In het blik drijven schijven kaas in wat zout water.Heerlijk bij een wijntje.Hier zijn ze blijkbaar niet te vinden.masni meki sir en kost 65.99 kuna(€9.15)

• rebas

Guido,

Ik ga in Luik naar de Macro,30km van mij thuis,eenmaal naar Nuth(n) geweest.

In Luik heb ik nog nooit iemand gezien die mijn aankopen controleerde,andere mentaliteit misschien.

In ben verleden jaar in Zadar geweest,gehuurd via Villa benelux(Belgische eigenaar)gelegen in Borik met zicht op de jachthaven.

Als een fiets ter beschikking hebt kan je gewoon op 10 min langs de kustweg naar het centrum.

Ik ga niet elk jaar naar Kroatie,eens om de 3 jaar is voor mij voldoende.

Toen ik die historie met mijn beladen winkelkar voorhad moet ik nog wat anders kwijt.

Ik was bij mij thuis aan een nieuw tv toestel toe.

De afdeling tv was dus mijn bestemming,ik vond daar een mooi Fhilips toestel aan een schappelijke prijs.

Ik noteerde het type en nr,deed een sms naar mijn zoon bij mij thuis met de opdracht dit toestel te checken naar de verkoopprijs in Belgie.

Na 5 min wist ik dat dit toestel +/- 300 € goedkoper was in Kroatie.

Dus op de kar,maar tot mijn spijt kon ik alleen in kunar of plaatselijke kredietkaart betalen.

Ik kon mij ook niet activeren om zoveel cash bij de bank af te halen.

Deze zomer kan je mij vinden in Toscanie of Gardameer met de caravan.

• mama van 3

Guido, bedankt voor de tip!

Alle 3 mijn kinjes zijn dol op geitenkaas.

Ik ken van de Lidl in Nederland alleen de rolletjes geitenkaas, gesneden en ongesneden. Meestal doen we op een sneetje stokbrood wat tapenade met daarop geitenkaas. Even in de oven… Ook heel lekker bij de borrel, een soepje of als voorafje.