Karawanketunnel

• Gerard

Wie kan mij vertellen of er de komende weekenden problemen te verwachten zijn bij de Karawanketunnel ? !

Wij willen over 1 of 2 weken voor het eerst met de caravan naar Istrie, helaas ontkomen wij er niet aan om er doordeweeks

doorheen te rijden.

Gerard

• japaned

Gerard,

Voor zover bekend, zijn er geen problemen bij de Karawankentunnel te verwachten.

Goede reis toegewenst door:

JaPa.

http://www.eilandkrkkroatie.nl

• Gerard

japa,

Misschien kan je mij ook informatie geven m.b.t. KRK, de route ernaar toe met de caravan, namen van campings liefst met wat informatie hiervan,

of andere adviezen en of tips.

b.v.d. Gerard

• japaned

Gerard,

Juist om die vragen te beantwoorden heb ik een eigen website, met veel informatie gemaakt.

JaPa.

• wagemakers

wij hebben 2 jaar op camping pila gestaan met onze eigen caravan de camping ziet er in t hoogseizoen wat rommelig uit maar is wel goed en netjes sanitair wordt goed schoon gehouden . ik weet niet hoe t voorseizoen is maar dat zal ook wel goed zijn.

in t dorpje zit een goed restaurant. t zit niet aan de boulevard maar in een zijstraatje weet niet meer hoe t heet maar t ziet er een beetje donker uit en zit op een hoekje bij een klein groente kraampje/winkeltje er zitten ook lekkere ijskraampjes ik krijg nu al weer heimwee ik hoop dat je er iets aan hebt en wens je veel plezier en zonneschijn

• ludo

beste gerard,

wij zijn net terug van weer eens een heerlijke korte vakantie naar ons vakantieland

zowel bij de heen als de terugreis geen enkel probleem gehad,dus zal het best meevallen

goede reis dus

• Jablan

Verwachting voor deze zomer:

- Alleen file op de beruchte zwarte zaterdagen tussen Villach en de Karawankentunnel, tot vier uur vertraging.

- Voor Trst/Triest ook lang aanschuiven voor de laatste tolpoort, file kan oplopen tot 20 km op dezelfde dagen.

Na 1 juli zullen de wachttijden aan de grens Kroatie-Slovenië korter worden omdat de douane-controle wegvalt. Paspoortcontrole vindt nog steeds plaats, ook na 1 juli.

• Robert

De paspoortconrole levert nou juist de meeste vertraging op. Zolang Kroatie niet binnen het Schengenverdrag valt zullen toeristen denk ik weinig merken van kortere wachttijden bij de grens.

• Jo

Wij komen sinds 2007 met een vouwwagen en al bijna elke keer moesten we aan kant en het zeil (gedeeltelijk) van de vouwwagen halen. Aan de Sloveense passencontrole (bij het buitenrijden van Slovenië richting Kroatië) enkel vorig jaar problemen gehad (eigen schuld). Resultaat was een retourtje richting Belgische ambassade in Lublijana en 5 uur vertraging.

Volgende keer valt dat tijdsverlies bij de douane in elk geval al weg.

• Jablan

De paspoortcontrole gaat wel.

We zijn ooit eens met x-duizend euro de grens Slovenië-Kroatië overgestoken en hebben dat netjes bij de douane opgegeven. Dat heeft ons een eervolle vermelding in het Schengen-computersysteem opgeleverd, want twee kerels met drie-dagen-baard in één luxe auto en nog contant geld ook, dat is toch hoogst verdacht? Gevolg: vijf jaar lang altijd extra controle aan de grens. We zijn benieuwd hoe dat in de toekomst gaat aan de grens Kroatië-Bosnië/Servië.

Karawankentunnel: ook dit jaar weer nachtelijke werkzaamheden, maximaal twintig minuten vertraging.