strand porec?

• nancy

Wij gaan voor het eerst naar Kroatie, nu hebben wij een huisje geboekt 3 km van Porec af. (binnenland) Is er in de buurt een mooi strand om naar toe te rijden en waar je ook kunt parkeren.

Ik weet dat er geen zandstrand is, maar kiezel. Wij gaan overigens midden juli

Verder nog bezienswaardigeheden waar we naar toe MOETEN??

De plivice meren lijken mij prachtig, maar de afstand zal wel te groot zijn.

• Klaas

Dag Nancy,

In Porec kun overal nagenoeg op het strand parkeren.

De afstand naar Plivice is inderdaad te groot voor in de vakantie. Dan kun je beter volgend jaar weer naar Kroatie gaan en iets huren in de Kvarner (Crikvenica ofzo), dan is de afstand nog net te doen.

In Porec in ieder geval de oude stad bezoeken en een keer met het strandtreintje het hele strand langs. Bij elke halte uitstappen en een uurtje rondkijken. Onderweg ook een aantal goede eetgelegenheden in dat geval.

Een bezoek aan Motuvun is eigenlijk een verplichting. Niet al te veel te zien maar gewoon mooi om te zien hoe die stad op de rand van een heuvel ‘geplakt’ is.

De baai (fjord) bij Klostar is prachtig om te zien

En verder: als je met de auto bent, gebruik die ook eens één of een paar dagen om gewoon in de buurt rond te rijden. En neem dan de binnenweggetjes. Niet dat die er zoveel zijn maar wat je dan onderweg ziet is een prachtig land.

Fijne vakantie!

• T

Plitvice is werkelijk schitterend. als je het niet erg vind om even in de auto te zitten en eventueel daar een overnachting te doen, zou ik het zeer zeker aanraden.

Dit hebben wij enkele jaren geleden ook gedaan vanuit Rovinj.

• Jo

Plitvice is inderdaad mooi maar moet je doen op de hee- of de treugreis en dan boek je daar ergens een kamer voor 2 nachten zodat je minstens een volle dag hebt om de meren te bezoeken. Je kan altijd contact opnemen met Jannie, een Nederlandse die op amper een 2-tal km van het park woont en kamers verhuurt. En heeft ze zelf niets vrij dan regelt ze wel wat bij één van de buren. Stuur me maar een berichtje, dan stuur ik je haar mailadres.

• snowfun

Porec zelf is een leuk authentiek en levendig plaatsje, de dorpjes Vrsar en Rovinj zijn ook erg leuk om een keer naartoe te gaan.

Pula is ook wel de moeite om een keer een dag naartoe te gaan, of een leuke bootexcursie richting Limfjord.

Fijne vakantie!

• nancy

We hebben geboekt, voor 2 nachten in een huisje . Op weg naar huis gaan we dus langs de Plitvice meren. Het huisje is op 5 minuten rijden.

Hartelijke dank voor het advies! We gaan al over 3 weken.

Kan iemand mij nog vertellen of er ook een strand is in Porec waar je zo naar toe kunt, of is er veel prive strand bij de hotels..

En parkeren, is dat ook te doen bij centrum.

Rovinje staat ook op ons lijstje

• Klaas

De stranden in Porec zijn vrij toegankelijk.

Parkeren is overal mogelijk al moet je soms even zoeken. Anders gewoon een parkeerplaatsje zoeken iets buiten het oude centrum, dan is het wandelingetje langs de zee terug naar de auto meteen een lekkere cool down. Als je onderstaande locatie als parkeerplaats kiest kom je ook nog langs een cocktailbar met lome loveseats waaruit je een prachtig zicht hebt op de oude stad. En de sterren…

Kopiëren en plakken in je browser.

• Klaas

Ow…

De link wordt automatisch naar iets klikbaars omgezet. Gemakkelijker kan het niet.

• nancy

bedankt Klaas… duidelijker kan niet!!

• Baki

Hallo Nancy.

Paradiso beach Zelena laguna ( 5km afstand van Porec) Gratis parkeren bij Hotel Delfin.

http://youtu.be/AnhKkpCIqfU.