tips voor een rubberboot vast leggen met een eigen boei

• anitatheo

Wij gaan dit jaar voor het eerst met een eigen boot (rubber, 4,20 lang, en 25pk motor) naar Kroatië.

We gaan naar Solaris, nu weten we dat je de boot mag vastleggen aan een eigen boei, heeft er iemand tips voor het vastleggen.

(ps een plaats in de haven, vinden we erg prijzig, en de haveneigenaar vertelde dat dit ook kon)

Alvast bedankt.

• Hansvm

Er liggen op veel plaatsen meerboeien. , daar kan je jouw koord aan vastleggen. Een minpunt is, dat je dan al zwemmend naar de kant moet als je aan land wil gaan. Wij zijn nu terug in juni op zoveel eilanden geweest. Overal konden we gewoon langs de kant aan een rotspartij of steigertje vastleggen en nergens moeten betalen. In het hoogseizoen is het echter veel drukker en is dat minder evident. Een eigen boei? Ik zou niet weten wat men daar mee bedoeld, maar ben er wel benieuwd naar. Een eigen ankertje meenemen en vastankeren kan ook natuurlijk.

• tante bets

Camping waar wij vorig jaar waren (Polari, Rovinj) zaten onderwater diverse ogen in betonblokken. Daar kon je met een lijn een eigen boei aan vastknopen. Dan was dat jouw plekje voor die periode. Even er naartoe waden door het water en varen maar. 1X gehad dat toen we terugkwamen er een Duitser aan vast gemaakt lag ….. Na uitgelegd te hebben hoe het werkt is hij verder gaan zoeken. In het hoogseizoen moet je wel geluk hebben dat er wat vrij is. Maar er zijn zat mensen die een grote steen ofzo uitzoeken en hem daaraan vastknopen. Maar dat is niets voor mij, dan slaap ik toch niet zo lekker.

Dit jaar gaan we weer maar nu met een wat grotere boot. Die probeer ik in het haventje van de buurcamping te leggen. dat vind ik met een iets groter bootje dan een zodiac toch wel prettiger, dan maar wat betalen.

Groetjes Sheila