varen damatie of cres/lonsinj

• Erna

Hallo,

Na 3 jaar hopen we (eindelijk) weer richting Kroatië te gaan. Maar welk gedeelte zijn we het nog niet helemaal over eens.

Een aantal keer hebben we in de buurt van Zaton/Murter gezeten, waar we het super vonden om te varen.

Alleen zouden we ook heel graag een ander gedeelte willen zien.

Ons gedachten gaan richting Krk/Cres/Losinj.

We moeten dit keer helaas wel in de maand augustus, is dat te doen om (met een caravan) op de bonnefooi daar aan te komen?

Wie heeft in beide gebieden gevaren en kan ons wat op weg helpen?

Nog even voor de info, we hebben geen mega boot. Een Zodiac van 4 meter en we willen gewoon heerlijk met de kids naar eilandjes, waterskiën en snorkelen.

Alvast bedankt.

• snowfun

Wij zijn ook wel eens bij Zaton geweest, het is daar idd erg mooi.(tu)

Bij Cres heb je weinig eilandjes wel veel baaien, Krk weet ik niet en Mali Losinj is ook erg mooi.

Zijn een keer vanuit Cres stad een rondje Mali Losinj gevaren, en ik vond het daar mooier dan bij Cres.

Ik zou dan denk ik voor Mali Losinj gaan, het is wel een hele rit voordat je er bent, maar zeker de moeite!:D

Onze ervaring is dat er in augustus veel Italianen naar Kroatië komen.

Ik zou even informeren bij een camping of reserveren noodzakelijk is, denk dat het wel meevalt.

Fijne vakantie!

• Erna

We zaten inderdaad meer naar Mali Losinj te kijken, dan naar Cres.

Maar misschien heeft iemand anders daar andere ideeën over.

Qua afstand maakt het ons niet zoveel uit, we nemen er toch de tijd voor en de kids vinden autorijden niet erg.

Wij hebben ook de ervaring dat er in augustus veel meer Italianen zijn ( en meestal zijn het hele families bij elkaar).

Een aantal keer konden wij in juli en dan had je dat veel minder. Maar helaas hebben we de schoolvakanties niet voor het uitkiezen

We zitten nog heel erg in dubio. Wie heeft er nog meer ervaring in beide gebieden?

• nicolea

Wij zijn op Cres geweest, Punta Kriza, aan de oostkant. Hadden ook een klein zodiacje bij, genoeg baaitjes en inhammetjes, je kunt zelfs naar het eiland Rab als je wil (wel een flink eind met een klein bootje') Bij ons in de buurt was autokamp Baldarin. Drukte in augustus is absoluut niet te vergelijken met Istrie of bv. Zaton. Wij vonden het zelfsvrij rustig….Mali Losinj is druk, toeristisch en erg gezellig, maar ook lang niet zo druk als Istrie in augustus.

• Andre

Wij gaan over 4 weken voor de 7 keer naar Mail Losinj met onze boot van 5,65, dus op de vraag waar het goed toeven is hoef je wat ons betreft niet verder te zoeken. Dalmatië lijkt me ook mooi, maar de rust die je hier vind als je met de boot wegvaart (ook in Augustus) is heerlijk. Wil je vertier, ga je in de avond naar Mali toe, genoeg te eten en te drinken.

Je kunt het eiland heel mooi rond varen en eilandjes bezoeken zoals Suzak en Ilovik. Wel goed de weersberichten in de gaten houden.

De reis er naar toe is een genot op zich. Hou er wel rekening mee, dat je van af KRK, inclusief de overtocht naar Cres er ongeveer 2,5 uur overdoet om in Mali Losinj te komen.

Zadar is mij te massaal. Enige nadeel )voor sommige' is dat de campings geen zwembaden hebben. Maar ja de zee zit overal. :-)

• Andre

Oh ja kijk anders even op mijn Youtube kanaal. Filmpjes genoeg over Losinj. :-)

http://www.youtube.com/watch?v=XhwVfEChDbs

http://www.youtube.com/watch?v=lbwCxkwXmh4

Veel plezier.

• nicolea

Top filmpjes Andre….zin om meteen in de auto te stappen!

• John

Hoi,

Wij staan ook op het punt om naar Cres te vertrekken, ook met een kleine Zodiac (3,5 PK). Heb je daar nog iets moeten regelen om te mogen varen, wat zijn sowosie de verplichtingen waar je aan moet voldoen met een klein bootje?

Gr. John

• japaned

John,

Misschien kan je hier wat mee.

http://www.anwbwatersport.nl/vaarinformatie/varen-in-europa/vaardocumenten-buitenland/kroatie.html

JaPa.