camping

• Ilona

Hallo allemaal,

Dit jaar (juli/aug) willen mijn vriend en ik (beiden eind twintigers) gaan kamperen in Kroatië. Jaren geleden (in mijn kinderteid) ben ik wel eens in Istrië geweest, voor hem is het de eerste keer.

We hebben geen voorkeur qua streek, omdat we het hele land nog niet kennen. Het zou leuk zijn als er enige bezienswaardigheden/natuur in de omgeving is.

Wat we belangrijk vinden is de camping; een kleine camping, die rustig is en betaalbaar. Bij voorkeur een camping waar niet alleen Nederlanders en Duitsers staan, maar ook locals. Zonder overlast van grote wegen, discotheken of kinderen.

Qua voorzieningen zijn we niet veeleisend; net sanitair is voldoende.

Heeft er iemand tips voor ons?

• T

Vorig jaar zijn mijn vriend en ik, ook beide eind twintigers, naar camping slanica op murter geweest.mooi klein intieme camping met kampeerplaatsen direct aan het water.met op loop afstand 2 mooie baaien met zandstrand. In de buurt genoeg te doen qua uitstapjes, zoals de krka watervallen, zadar, sibenik, trogir en split. Echt een aanrader!

• Jo

Kijk eens op http://www.camping.hr/nl/minicampings

• Jablan

Wat we belangrijk vinden is de camping; een kleine camping, die rustig is en betaalbaar. Bij voorkeur een camping waar niet alleen Nederlanders en Duitsers staan, maar ook locals.

Kroaten kamperen niet, dat is echt iets voor Denen, Zweden, Duitsers, Belgen en Nederlanders.

Let goed op de prijs, sommige campings zijn duurder dan een appartement of hotel direct in de buurt.

Een rustige camping vind je in het algemeen iets buiten de bekende toeristenplaatsen voor Nederlanders/Duitsers.

• Ilona

Daar had ik al gekeken, ik mis daar alleen een stukje over de ervaring van anderen. Die site is toch een soort reclame waarbij elke camping er leuk uitziet. Daarnaast staat er weinig over of een camping een rustige ligging heeft.

Wat zijn precies de grote toeristische gebieden, met uitzondering van Istrië?

In ieder geval bedankt voor jullie hulp.

• Jo

Op de camping waar wij komen zijn nochtans een behoorlijk aantal Kroaten, en ook Slovenen. Denen en Zweden zijn er vééééééééél minder dan Kroaten.

En natuurlijk zijn er ook de nodige aantallen Duitsers,Oostenrijkers, Tsjechen en Italianen.

Ook Belgen missen we. Als we op onze 15 reizen van de afgelopen 10 jaar 15 Belgen gezien hebben op de camping zal het veel zijn, héél veel.

• Jablan

@Jo: Ga jij misschien naar een voormalige bedrijs- of staatscamping? Er zijn nog bedrijven, die hier en daar campingplaatsen voor hun personeel aanhouden, overblijfsel uit het Joego-tijdperk. Campers zijn overigens in opkomst in Slovenïe, goedkoper dan een eigen tweede huis aan zee.

Oja, als je in augustus komt, dan zijn er natuurlijk Italianen - helemaal vergeten ;-)

Als je Duits kunt lezen, kijk op Adriaforum of op Urlaub in Kroatien bij de camping-onderwerpen. Typisch Duits: de beschrijvingen zijn vaak gedetailleerd en zeer uitgebreid.

De grotere toeristische gebieden zijn in jullie geval de plaatsen waar veel Nederlanders of Duitsers heengaan: Porec, Rovinj, Labin, Crikvenica, Krk (stad), Mali losinj (stad), Rab (stad) of Zaton.

• Jo

Ik weet niet of Strasko een voormalige staatscamping is. En BiVillage is het al zeker niet;

• Corry

Hallo ilona,

Mijn ervaring is,dat je verder kroatie ingaat, minder nederlanderje tegen komt. Reacties van andere kampeerders vind je op zoover of camping mening.

Kleinere campings hebben niet altijd vasteplaatsen,Als het druk is zijn de plaatsen kleiner als wanneer het druk is.

Camping Jasenovo in jasenovo is een erg leuke camping, camping sirenainin loka rogoznica staat ook goed bekend

Camping kate in mlini staat ook goed bekend.

Als je nog wat wilt weten laat het me even weten.

Mvg Corry