Plitvicemeren: camping, hotel of particulier?

• Heleen

Binnenkort vertrekken we voor onze vakantie (tent, 2 volwassenen) richting de kust van Dalmatie. Daarnaast willen we graag 1 of 2 dagen naar de Plitvice-meren om te wandelen.

Nu lees ik verschillende berichten over de accomodatie aldaar: 2 campings, waarvanuit bussen vertrekken, die blijkbaar niet altijd al heel vroeg vertrekken (ik las ergens half elf, wat laat als je een wandeling wilt maken van 6 uur).

Daarnaast wordt er gesproken over hotels en het huren van een kamer bij particulieren. Dit laatste schijnt niet duur te zijn en het scheelt ons een hoop werk om voor 1 a 2 dagen de tent opnieuw op te zetten en weer af te breken.

Ik ben dus geïnteresseerd in de verhuur van deze ‘ particuliere kamer’. Kan iemand hier meer over vertellen? Waar kan ik deze boeken en wat zijn de kosten hiervan voor 1 a 2 nachten in het hoofdseizoen? Heeft er iemand goede ervaringen met bepaalde kamers/pensions etc?

Met vriendelijke groet,

Heleen

• japaned

Hallo Heleen,

Voor een overnachtingsadres vlak bij de Plitvice meren kijkt men op de website http://www.plitvice.nl/online/Home.html

van Bed and Breakfast - Jannie Rapaic

in Plitvicka Jezera.

Dit is een leuke accommodatie voor families of vrienden.

U heeft de mogelijkheid om het gehele huis te huren of alleen de boven- of beneden-verdieping. De bovenverdieping heeft een kinder-speelkamer en er is een kinderbedje aanwezig.

De gastvrouw is Nederlandse. Ze biedt aan om haar gasten (wanneer nodig) uit Zagreb op te halen (vliegveld) tegen een benzinevergoeding. Mevrouw weet heel veel van de omgeving en doet ook graag uitstapjes met haar gasten. Ontbijt is mogelijk tegen extra betaling.

route beschrijving en ligging:

Voorbij Korana brug, entree 1 en 2 komt u op een kruising rechts gaat de weg naar Mukinje en links(kleine asfalt weg schuin omhoog) naar Jezerce het is de eerste huis aan de rechter kant.

Afstand van de meren is ongv. 2km of half uur lopen.

Betaling vindt plaats bij de acc. zelf en u kunt in euro's of kuna betalen.

We heten u hartelijk welkom als onze gast bij uw bezoek aan de meren!

De adresgegevens en telefoonnummer van de accomodatie in Plitvice:

Jannie Jonker Rapaic

Tel: 00385.918840082

Jezerce 6

Plitvicka Jezera

Een fijne vakantie toegewenst door:

JaPa.

http://www.eilandkrkkroatie.nl

• Jo

En heeft Janni zelf geen plaats dan regelt ze wel wat bij de talrijke buren die ook kamers verhuren.

• Heleen

Zo te lezen, kan ik daar alleen terecht als ik 3 nachten of langer blijf. Wij willen slechts 1 of 2 nachten blijven slapen.

• Jo

Stuur maar ff een mailtje, dan heb je sneller antwoord dan het hier te vragen >:D<

Iemand anders die er hier naar vroeg heeft ook geboekt voor één nacht (wel met 9 personen). Doe haar maar de groeten van Jo en Hilde uit België.

• Heleen

En dat is precies de maand waarin we gaan…. Jammer.

• Jo

Heb je al gemaild of gebeld? Wie weet heeft ze geen gaatje net op het ogenblik dat jullie willen gaan. En de website ziet er nog altijd identiek uit als toen ze gestart werd, zo'n jaar of 6 geleden. Misschien zijn de voorwaarden ondertussen wel anders.

• tante bets

Wij zijn degene die met 9 personen geboekt heeft. Ook in augustus en maar 1 nacht. Het was geen probleem. Gewoon mailen en dan hoor je het vanzelf …..

Groetjes Sheila