Als er bora is kom je de mobilhome niet uit, hoor ;-) . Nee, alle gekheid op een stokje, het zal wel meevallen. Ik weet niet hoe het strand van Zaton is maar over ‘t algemeen heb je weinig of geen zandstranden in Kroatië, wel rotsstranden, al dan niet geëgalliseerd met kleinere of iets grotere keien en/of betonnen plateau’s. Voordeel is wel dat je je tenen ziet in 't water, zelfs als je tot aan je nek er in staat.
Nadeel kan zijn dat je op sommige plaatsen echt waterschoentjes nodig hebt. Omwille van zeeëgels zijn die trouwens ook aan te raden, zeker voor de kinderen. Op de camping waar wij zijn zijn een aantal betonnen steigertjes in ‘t water waar je met een laddertje ’t water in kan wat ik dan ook altijd doe. En dan gelijk zwemmen, zonder op de bodem te gaan “lopen”.
Voor het weer kan je kijken op de link die Jablan gaf maar ik vind de daar getoonde temperatuur nogal gelijkmatig. Vergelijk maar eens met de temperatuur in Novalja of Zadar. Daar zitten grotere verschillen tussen dag en nacht, zo'n 6 à 8°. Maar dan nog blijft de minimumnachttemperatuur ruim 22°.