Autoweg A7

• japaned

Voor de vakantiegangers die hun vakantie 2014 willen doorbrengen op het eiland Krk heb ik goed nieuws.

Het is nu mogelijk om via de nieuwe en prachtige A7 (E61, E63) rechtstreeks vanaf grensovergang RUPA naar het eiland KRK te rijden.

Het is dus niet meer nodig om via BAKAR langs de kust richting OTOK KRK te rijden.

Ik heb deze weg tijdens de najaarsvakantie van okt/nov.2013 in de richting Krk mogen rijden.

De terugweg gaat nu nog wel “onderlangs” maar zal binnenkort ook in de richting RUPA worden opengesteld.

Het is een verademing, en een prachtig stukje wegenbouw.

JaPa.

http://www.eilandkrkkroatie.nl

• Jo

Als wij van Pag naar huis rijden nemen we altijd de kustweg tot Bakar waar we dan de ring rond Rijeka oprijden om zo via Opatija naar de grens te rijden. En net voor we de kustweg verlaten is nog een cafeetje waar je ook wat kan eten wat wij ook altijd doen. Een paar jaar terug heb ik daar deze panoramafoto van Bakar gemaakt: http://www.gigapan.com/gigapans/85410

• Miha

Dat stukje,nu nog tot Križišće, is deel van toekomstige autosnelweg Rijeka-Žuta Lokva,dan wordt het nog beter richting zuiden.

Jo,prachtige foto,zegt mij heleboel

• japaned

Jo,

Mag ik vragen hoe jij in Opatija terecht komt als je naar de grensovergang bij RUPA gaat?

Of pak jij een andere grensovergang om thuis te komen?

JaPa.

• Jablan

Het is een verademing, en een prachtig stukje wegenbouw.

In vergelijking met de oude kustweg zeker een verbetering. Toch is het goed om een reserve-route aan te houden. Bij Bura/Jugo wordt deze weg net zo snel afgesloten als de brug naar Krk of de A6 tussen Rijeka en Delnice. Bovendien blijkt dit nieuwe stukje extreem gevoelig voor mist te zijn.

De A7 zal de eerstkomende jaren (waarschijnlijk langer) niet verder worden uitgebouwd. De nieuwe aansluiting opde brug naar Krk is nog afgemaakt om Bakar te ontlasten en omdat de tunnelbuizen al gegraven waren. De wegbeheerder ARZ wordt momenteel doorgelicht door de fiscale politie om alle corruptie boven water te krijgen. Dat is een extra reden naast de ec./fin. crisis om niet verder te bouwen.