Hallo
Ik heb 2 verzoeken van elkaar gescheiden. De eerste ging over een overnachtingsadres. Nu een vraag over de Plitvice meren. Nu ik me echt aan het orienteren ben over Kroatië, hebben we ondertussen besloten om ons eerste bezoek als een echte verkenningsreis te beschouwen. Dus moeten we zeker in eerste instantie enkele uren besteden aan de Plitvice meren. En dat zou moeten lukken tijdens ons geboekte adres onder Zadar.
Ik heb over dit natuurreservaat ondertussen zoveel gelezen dat ik door de bomen (in dit geval de meren) het bos niet meer zie. Welke parkeerplaats moet ik b.v. nemen voor route G1 (3-4 uur met bus, boot en wandelen). Wanneer we voor de route A ( 2-3 uur) kiezen moet ik (dacht ik) weer ergens anders starten. Heeft iemand een goed idee voor de eerste kennismaking met de Plitvice meren. Echte wandelaars zijn we om te beginnen helemaal niet. Maar bij een volgend bezoek aan Kroatie zouden we mogelijk een meerdaagse verblijf rond de meren kunnen plannen.
Wie heeft suggesties? Of moet ik gewoon kiezen voor een dag-excursie met de bus uit Zadar. Heeft iemand een idee van de kosten van zo'n excursie?
Groet Jack Arentsen