rondreizen in Kroatie, Bosnie en Montenegro

• harrygoof@hotmail.com

Ik wil in maart en/of april naar Kroatie (Dubrownik evt.) en dan wil ik ook naar Bosnie (Sarajevo en Mostar) en wellicht wil ik ook nog een dagje naar Montenegro. Weten jullie wat een goede manier is. Ik wil in ieder geval met het openbaar vervoer daar reizen en met het vliegtuig naar of van Sarajevo of Dubrownik vliegen. Wat is de makkelijkste en goedkoopste manier ??

Ik hoor het graag

• rita

vanuit belgie heb je van april tot oktober rechtstreekse charters naar dubrovnik. je kan ook op montenegro vliegen (neckermann, thomas cook, jetair)

vanuit dubrovnik ben je snel in montenegro en bosnie. hou wel rekening met lange wachttijden aan de grensovergangen, zeker nu kroatie toegetreden is tot de eu. vorige zomer heb ik gehoord dat er ellenlange files waren.

ik zie echter niet goed in hoe je met het openbaar vervoer gaat reizen. je kan wel een auto huren of ter plaatse een uitstap boeken naar montenegro of bosnie.

• Jablan

Vliegen, vanaf het vliegveld naar het centrum en daar op de interlokale bus stappen. Er rijden overal lange-afstandsbussen voor redelijke prijzen.