eilandhoppen

• marieke

Hallo,

Na 3 jaar langs de kust van kroatie op vakantie te zijn geweest, zij nu de eilanden aan de beurt. Wie weet er een mooie route en welke eilanden moeten we zeker gaan zien ? We hebben er 3 weken de tijd voor en gaan met de tent.

Ben benieuwd……..

• Jo

Er zijn in mijn ogen maar 2 routes, van boven naar beneden en/of omgekeerd. En dan is het kiezen welke eilanden je wil zien. Hangt er natuurlijk van af waar je belangstelling naar uit gaat, wil je ganse eilanden verkennen of heb je per eiland genoeg aan één camping om ganse dagen op het strand te liggen en alle mogelijkheden daar tussen in?

ID Riva Tours heeft in z'n brochure diverse eilandcruises (meer dan 15), misschien vind je ze ook op hun website. Zou een basis kunnen zijn om je te oriënteren. En dan kan je hier meer gerichte vragen gaan stellen.

Zelf zijn we verliefd op Pag, komen er al 7 jaar, één à 2 keer per jaar. Japa zal je Krk aanbevelen, nog anderen weer andere eilanden.

• Remon

hoi Marieke,

ik heb diverse eilanden bezocht in Kroatie. Hierbij een overzichtje:

- Cres, mooi eiland met half mediterraan half landelijke flora en fauna. Prachtig strand Lubenica. Dorpje Cres is erg leuk.

- Dugi Otok, ongerept, niet druk, aantal mooie stranden. Verder niet veel te doen. Goed voor rust.

- Silba, alleen bekend onder Kroaten, veel mooie stranden.

- Vis, topeiland. Wijn, eten, voormalige basis Joegoslavisch leger, mooie natuur en Stiniva beach. Gezellge dorpjes Vis en Komiza.

Hopelijk heb je hier wat aan. Als je meer wilt weten merk ik het wel.

groet