Naaktstrand nabij Textielcamping in Istrie

• Tineke

Wie weet een niet al te grote textiel Camping in Istrie met op loop afstand een naaktstrand.

Wij gaan eind Mei met de Caravan, ik denk aan een Camping met weinig schaduw?

Als iemand iets weet en mij kan vertellen welk gedeelte van de camping aan te raden is, heel graag.

Wij gaan voor de eerste keer naar Kroatie.

Andere tips zijn natuurlijk ook welkom.

Gr. Tineke

p.s. ik ben ook al aan het zoeken geweest op het prikbord, maar niet iets duidelijks gevonden.

• japaned

Tineke,

Op het eiland Krk hebben ze een prachtige nieuwe camping http://www.camping-adriatic.com/nl/camping-krk-politin

Deze camping heeft ook een gedeelte FKK Beach.

Maar of er op de camping nu nog plaats is betwijfel ik.

Een fijne vakantie toegewenst door:

JaPa.

http://www.eilandkrkkroatie.nl

• Jo

Iets verder dan Istrië is Novalja op het eiland Pag. Daar is camping Strasko. Die hebben een heel groot gekleed deel, met afgebakende plaatsen, en een naturistendeel met vrije plaatsen.

Onze favoriete camping sinds jaren, sinds 2009 op de naturistische kant wegens de totaal ongedwongen sfeer. In mei-juni en/of september een groot deel jaarlijks weerkerende gasten (ook Nederlanders). Sommigen zelfs zowel voor als na vakantiemaanden.

Ik ben er na 15 mei misschien ook, anders zeker in juli (dit jaar wegens omstandigheden, normaal verkies ik ook buiten seizoen).

Andere mogelijkheid is Camp Kazela in Medulin (puntje van Istrië). Persoonlijk vond ik die minder wegens te weinig schaduw, zowel op naturisten- als geklede deel.

Als je hier een account aanmaakt kan je me een privébericht sturen met vragen en zo.

Beide campings zijn redelijk groot maar eind mei nog redelijk rustig. En op beide kan je of met Asci-kaart als met CampingCheque betalen. Maakt heel wat verschil in prijs. Als je belangstelling hebt dan kijk ik wel eens naar de mogelijkheden van beide systemen op beide campings, weet het zo direct niet uit het hoofd.

Verder kan je voor info over naaktstranden altijd terecht op www.cronatur.com

edit: je zegt van plaatsen met weinig schaduw? Ik denk dat je eind mei al blij zal zijn met veel schaduw om de caravan te plaatsen.

• Guido

www.camp-kovacine.com op het eiland Cres t.o Istrië is een prima camping.Als je de camping binnen rijdt heb je rechts de blootjes en links de zwembroekjes.