Overnachten tauerntunnel

• Merel

Goedemiddag,

Wij gaan in Juli met losse auto naar Kroatië toe en willen graag overnachten voor de tauerntunnel ( vanaf Nederland gezien ). Is er iemand die een adresje heeft?

We willen vroeg door de tunnel zodat we de file kunnen omzeilen. Weet dat er een hele grootte parkeerplaats is voor overnachting voor campers en / of caravan dus neem aan dat er ook wel iets van een break en bedfast zit.

• japaned

Hallo Merel,

Dan kan dit http://www.hausheimat.com/ in Wagrain wat voor jullie zijn.

Dat is bij een Nederlandse eigenaar.

Fijne vakantie toegewenst door:

JaPa.

http://www.eilandkrkkroatie.nl

• mama van 3

Dag Merel,

Wij hebben vorig jaar zowel op de heen- als op de terugreis bij Haus Heimat, het adres van Japa (zie vorig berichtje) overnacht. Prima adres.

We hebben toen in Wagrain gegeten bij hotel Wagrainerhof. Heerlijk gegeten en voor onze 3 kinderen was het heel fijn dat ze er konden spelen, binnen en buiten onder toezicht, zodat wij op het terras nog wat konden drinken.

Beide locaties (Haus Heimat en Wagrinerhof) bevinden zich in Wagrain, voor de tunnel. Na het ontbijt rijd je door een super mooi landschap op weg naar de tunnel. Heel goed te doen.

Met name op de terugreis hebben we vorig jaar gemerkt dat we het jammer vonden dat er bij bij Haus Heimat voor onze kinderen geen ruimte was om te spelen (wel buiten, maar geen speelruimte binnen. Op de kamer was wel ruimte om te spelen, maar papa was erg moe en wilde slapen, niet zo'n handige combie ;) ).

We hebben daarom besloten om dit jaar op zowel de heen- als terugreis te overnachten bij hotel Wagrainerhof: http://www.wagrainerhof.com/

Ik hoop dat je een leuk adres zult vinden. Alvast een fijne reis gewenst!

• Merel

Bedankt voor de reacties, ik zal beide opties eens bekijken.

Dit is het eerste jaar dat wij gaan rijden, mijn ouders rijden al 20 jaar met de caravan, en wij vliegen er heel lui achteraan.

Nu manlief overtuigd om met de auto te gaan en al het moois onderweg te gaan bewonderen.

Mamma van 3 jullie overnachten op de terugreis dus na de tauerntunnel, sta je dan niet in de file om de tunnel door te komen?

• japaned

Merel,

Heb je dit al gelezen http://www.anwb.nl/verkeer/nieuws/buitenland/2011/mei/einde-files-tauerntunnel

Wij gaan vandaag voor 3 weken weer naar “ONS” prachtige eiland Krk.

Sretan Put (Goede reis)

JaPa.

• Merel

Nee dat had ik nog niet voorbij zien komen, dat is wel super!

Hoe is het eiland Krk?

Mijn ouders gaan al ruim 20 jaar naar Vrsar en staan daar op camping Orsera ( voorheen Turist ), ze staan daar met de caravan echt aan de zee. Als klein meisje altijd mee geweest en de laatste drie jaar weer met eigen gezin verslaafd.

Zal vandaag eens aan mijn ouders vragen waar hun altijd op de terugreis overnachten, misschien kunnen we de terugreis verder rijden ( kom dus misschien nog met de vraag of iemand iets weet voor de terugreis )

• japaned

Hallo Merel,

Het eiland Krk is voor ons steeds weer een thuis komen.

We vertrekken straks rond 17.30 uur weer voor het 26ste jaar, en voor de 35ste keer naar onze vrienden in Krk-stad.

Wij huren daar een appartementje, dus niks caravan of tent op een camping met 2000-5000 figuren!

Krk-stad heeft een gezellige boulevard met gezellige barretjes en restaurantjes.

En als je dan over “verliefd” praat, dan zijn wij daar in in 1988, op toen nog Joegoslavië, en nu Kroatië verliefd geworden.

En kijk voor wat meer informatie over Kroatië ook eens op onze website http://www.eilandkrkkroatie.nl

Denk ook aan de vignetten en tolkosten voor Oostenrijk en Slovenië.

En de karawankentunnel kost ook nog eens € 7,00. enkele reis.

Groetjes:

JaPa.

• mama van 3

Dag Merel,

Wij zijn de tunnel in- en uitgezoefd, geen probleem gehad. Ik zal je een beeld geven van onze heen- en terugreis vorig jaar.

Op de heenweg zijn we op dinsdag aangereden, waardoor we bijna nergens last hebben gehad van files (op 1 kleine file in Duitsland na rond 8 uur 's ochtends, mensen die naar hun werk gingen waarschijnlijk). Onderweg zijn we regelmatig gestopt, ook nog wat langer geluncht en de kinderen laten spelen in een speeltuintje. Wij blijven verbaast dat de sanitaire voorzieningen in Duitsland in positieve zin zo enorm verschillen met die in Nederland. In Nederland durf ik bij een tankstation geen plasje te doen, brrrrr.

Dinsdag vroeg in de avond in Oostenrijk aangekomen voor de overnachting in Haus Heimat. Vervolgens spullen uitgepakt voor die nacht en gegeten in hotel Wagrainerhof. Na heerlijk te hebben geslapen en een simpel maar lekker ontbijt op weg gegaan naar Kroatië. Onderweg genoten van het mooie Oostenrijkse landschap, blijft indrukwekkend, die bergen en de mooie riviertjes.

Geen probleem ondervonden bij de tunnel; in Oostenrijk erin en in Slovenië eruit ;) .

Wat ons opviel was dat de infrastructuur en de toiletvoorzieningen in Slovenië en Kroatië enorm verbeterd waren. We waren dan ook al 11 jaar niet meer in Kroatië geweest en waren op het ergste voorbereid (Glorixdoekjes, flesjes “handen wassen zonder zeep”, papierenzakdoekjes… een voorbereidde mama zullen we maar zeggen).

Wij hebben hierna 2,5 week heerlijk genoten van Rovinj en de rest van Istrië. Voor onze 3 kinderen de eerste echte buitenlandse reis (België en Duitsland voelen voor ons Limburgers niet echt als buitenland, hahaha). Fijn om na jaren er weer terug te zijn.

Op de terugreis zijn we op donderdag aangereden. Een kleine file gehad bij de grens Kroatië - Slovenië, maar hierna goed door kunnen rijden tot aan Oostenrijk.

Op zaterdag vertrokken vanaf Wagrain (Oostenrijk) op weg naar huis. Vertrokken rond 9 uur 's ochtends.

In de omgeving van Stutgart zijn we in een grote file beland. We werden bij een stop door de ADAC geïnformeerd over de file en een alternatieve route. Leuk dat de kinderen van de ADAC een cadeautje kregen. We kregen een wegenkaart met de ingetekende route mee. Eigenlijk stond heel zuid Duitsland zo'n beetje stil, waardoor we van de ene in de ander file reden. Helaas betrok het weer ook en vielen er grote hagelstenen op onze nieuwe auto, met deukjes tot gevolg (omdat je je man net overtuigd hebt om het stuk te rijden moet je hem misschien dit stukje niet laten lezen ;) )

Rond kwart voor 10 's avond zijn we de Nederlandse grens bij Venlo gepasseerd, waarna het voor ons nog maar een klein stukje rijden naar huis is (omgeving van Venray).

Wanneer je meer wilt weten, laat maar weten!

• mama van 3

Oeps, ik zie nu dat ik heb geschreven dat we op zaterdag terug reden vanaf Oostenrijk naar Nederland, dat moet vrijdag zijn.

• Ineke

Wij hebben een paar jaar geleden ook geslapen bij Haus Heimat. En eerlijk gezegd viel het ons tegen. De kamers waren erg gehorig, geen echt Oostenrijkse sfeer…en het ontbijt vonden wij matig. Overigens zijn er in die omgeving heel veel adressen/zimmer frei. Wij slapen tegenwoordig in Werfen, een prachtige boerderij met heerlijk koele kamers en ontzettend gastvrije eigenaren.