overstromingen Bosnie

• jacqueline van dijk

Weet iemand of er ook problemen zijn in Dubrocnk? Ik vertrek 20 mei daar naar toe.

• Carla

Gemakshalve ga ik er even vanuit dat met “Dubrocnk” Dubrovnik bedoeld wordt. Nee, Dubrovnik ligt niet in Bosnië, Slavonië en/of Servië.

• jacqueline van dijk

inderdaad Carla, ik bedoelde Dubrovnik. Ik weet dat D in Kroatie ligt, maar het kan toch zijn dat er overlast is? het is toch een ramp wat er gebeurd!

• rita

Dag Jacqueline,

het is inderdaad een ramp maar Dubrovnik is inderdaad niet getroffen.

ik lees dagelijks de kranten en heb ook je mailadres nog.

ik volg het op en als er echt iets ergs gebeurt, dan hoor je het wel

groetjes en een prettig verblijf in Plat

• jacqueline van dijk

Rita,

Dank je. Het is wel een dubbel gevoel om nu met vakantie naar Dubrovnik te gaan, terwijl zoveel mensen in de ellende zitten. Een ramp dichtbij beleef je toch anders dan ver weg, helaas.

• Jo

Ook Kroatië heeft z'n deel gekregen, vooral dan in Slavonië, in de buurt van de Sava. Vrienden van ons zijn van Okucani naar Pozega “gevlucht”.

• lavanda

Jacqueline,

Voor zover ik het begrepen heb zijn de overstromingen hoofdzakelijk rondom het stroomgebied van de Sava…. Dat is op de hoogte van Belgrado en Zagreb, en dat is behoorlijk in het noorden. Helemaal in het zuiden,waar Dubrovnik ligt zul je er dus geen last van hebben.

• Jo

Ik meen ergens gelezen te hebben dat ook aan de kust op sommige plaatsen er problemen waren.