Nederlands talige gids in de buurt van Lovran

• de hullu

Wij gaan voor 17 dagen naar Lovran.

Is er toevallig daar een ned die daar voor zich zelf werkt

Wij hebben dat in macedonie en Bali ook gehad.

Dat waren ned die daar woonden en daar gids waren.

Wij willen graag naar de Plitvice meren en nog wat andere dingen van het land bekijken.

• wil

Volgens mij vindt je die daar niet.

informatie in het nederlands kun je wel krijgen bij frederico tuna een juwelier met een zaak in Opatija en Lovran.Hij kent iedereen in Lovran en Opatija. Mooie trips kun je boeken bij Annemaria Zweitzer van de Katherina Line

• de hullu

Bedankt voor je reactie,ga zeker eens kijken

• Jo

Je kan in het ganse kustgebied en in toeristische attracties zoals de Plitvice Meren prima terecht in het Engels of Duits, in Istrië ook in het Italiaans. Als je Nederlands wil horen moet je in Nederland op vakantie gaan.

• Norbert HR

Ik weet wel iemand die dit soort trips regelmatig doet. Is wel geen Nederlander, gewoon een Kroatische, maar ze spreekt vloeiend Engels. Voordeel is dat zij de omgeving natuurlijk zeer goed kent en je dus de plekjes kan laten zien waar de gemiddelde toerist niet zo snel zal komen, maar die wel de moeite waard zijn. En ik weet dat ze momenteel ook genoeg tijd heeft.

Als je belangstelling hebt stuur maar even een PM en dan geef ik haar telefoonnummer en e-mail adres.

• japaned

Hallo Norbert,

Gaat het goed met je?

Lang niets meer van je gehoord!

Ben je weer in Kroatië?

Groetjes:

JaPa..

http://www.eilandkrkkroatie.nl

• Norbert HR

Japa,

Inderdaad lang geleden. Kroatie achter me gelaten, maar wel een ‘souvenir’ meegenomen uit Kroatië en die woont nu met mij hier in Curacao. Ik volg het nieuws en de gebeurtenissen in Kroatië dus nog altijd van dag tot dag, zij heeft natuurlijk regelmatig contact met thuis en volgt het nieuws op de voet.

Ik ben ook net op tijd weggegaan daar, want nog geen jaar later is de hele fabriek (waar ik ook met mijn bedrijf zat) tot de grond toe afgebrand.

Curacao kent in ieder geval geen Bura ! Maar inmiddels hebben ze wel kennis gemaakt met Cevapcici en Ajvar ! LOL

• japaned

Norbert,

Dat is hartstikke leuk, en gaat het goed samen?

En die cevapcici en ajvar heb jij toch niet in Curacao geintroduceerd?

Zou me niks verbazen als dat wel zo zou zijn.

Leuk je weer op het prikbord te ontmoeten!

Groetjes: JaPa.

• de hullu

Ik hoef niet steeds ned te horen hoor.

Alleen als ik iets ga bekijken vind ki het fijn in het ned,omdat mijn engels slecht is.

Dan begrijp ik te minste wat ze vertellen

• Norbert HR

Haar Nederlands is niet zo goed, dus dat zal lastig worden. Ken genoeg Nederlanders in die Istria wonen, maar weet niet of ze tijd hebben en of ze alle aparte plekjes kennen.

Denk er maar over na en kijk maar of je haar gegevens wilt hebben of niet.