Met de caravan in 1 dag naar Bled, Slovenie

• Jor

Hi,

Iemand die deze afstand (om en nabij de 1200km) in 1 dag gereden heeft met een caravan? En dan met name naar Bled, Slovenie? Ik weet dat het in ieder geval niet aan te raden is en als het echt moet kunnen we bij de Chiemsee stoppen (1000km), maar ik rij liever in 1 keer door, omdat we eigenlijk 1 dag later al in Sibenik moeten zijn en de route in Kroatie lastiger is, dus meer tijdrovend. Opmerkingen omtrent veiligheid, “het is toch vakantie” e.d. zijn niet nodig, dat begrijp ik zelf ook wel :)

Plan is om 04:00 te vertrekken vanuit Rotterdam en uiterlijk rond 21:00 aan te komen. Lijkt te doen. Iemand ervaring? Meestal stoppen wij na 1000km.

Groet, Jor

• japaned

Jor,

Vergeet dat maar!

Ik ben geen caravanbezitter, maar heb al heel vaak de route van Nijmegen naar Krk in Kroatië gereden zonder een caravan, en dat was al aanpoten.

Ik denk dat je van Rotterdam minimaal 20 uur nodig hebt om in Bled te komen.

Ik weet niet wanneer je wilt vertrekken, maar overal in Duitsland en Oostenrijk zijn ze met de wegen bezig, en dat zorgt overdag voor veel fileleed.

Dus bezint voor je begint aan deze snelheidsrit, maar daar heb je al over nagedacht begrijp ik!

Veel geluk!

Een veilige vakantie toegewenst door:

JaPa.

• Jo

Tja, wij hebben het regelmatig gedaan, niet met caravan maar met vouwwagen. En pas sinds vorig jaar vernomen dat je daar ook maar 90 of 100 mag mee rijden. Of het aan die snelheid zou lukken weet ik niet maar aan 120 lukte het best, zelfs met een stop van minimaal 30 min om de 2 uur. En ik was dan ook de enige chauffeur. Als je met 2 kan rijden kan het nog wel wat verschil maken.

• japaned

Jo,

Hierbij een link met de maximum snelheid in verschillende europese landen http://www.kampeerinfo.nl/informatie/0-0-31/maximumsnelhedenmetcaravanofaanhanger.html

Deze snelheden zou je kunnen halen als je alleen op de weg zou rijden.

Dus jouw 120 km. per uur is zeker niet te halen!

JaPa.

• Jor

Dank voor de reacties.

Japa, je geeft aan 20 uur? Lijkt me veel voor 1200km. Wat is de reden dat je aan 20 uur komt? We rijden met z'n 2en, wisselen elke 2 uur (ik rij er 3 ,zij 1) en blijven eigenlijk nooit langer dan 10 minuten stilstaan.

Wij gaan 5 juli weg en hebben eigenlijk nog nooit file gehad, wat baustelle hier en daar, maar nooit langer dan een paar minuten vertraging. Wij rijden gemiddeld 100 met caravan in buitenland.

• Jablan

Jor,

Ik ga Japa ondersteunen. 17 uur voor Rotterdam-Bled vind ik te krap gepland, als je op een vrijdag of zaterdag wilt rijden met een caravan. Tot eind juni zijn er veel werkzaamheden en daarna vervangt de vakantiedrukte de vertraging door werkzaamheden. Juist met een caravan ben je bij werkzaamheden gebonden aan de meest rechter rijbaan - de andere rijstroken zijn te smal - en daar zit het tijdverlies in.

Waarom wil je via Bled rijden? Met een caravan is de route Nürnberg-Passau-Graz-Maribor-Zagreb-Sibenik veel gemakkelijker om te rijden, al betaal je met name in Slovenië en Kroatië veel tol. Dat kun je omzeilen door vanaf de afslag Spielfeld (vlak voor de grens Oostenrijk-Slovenië) binnendoor te rijden via Maribor, Novo Mesto, Karlovac, Plitvice Meren en Knin.

Groet en goede vakantie

• japaned

Jor,

Ik kom aan een gemiddelde van 60 km.per uur richting zuiden met een caravan.

Als jij gemiddeld 100 km.per uur rijdt, dan moet je zeker 130 km. per uur rijden om dat te halen.

En aangezien je met een caravan gebonden bent aan een bepaald maximum in diverse landen zal je het volgens mij niet in minder dan 20 uur kunnen doen.

Maar ik ben later wel heel benieuwd naar de werkelijke tijd, en dan maak het niet uit of je met 1 of 2 chauffeurs de afstand hebt gereden.

5 juli is het óók een drukke dag met vakantieverkeer richting zuiden, hou daar rekening mee!

Een veilige reis toegewenst door:

JaPa.

http://www.eilandkrkkroatie.nl

• Jo

Jablan Schreef:

——————————————————-

> Jor,

> al betaal je met name in Slovenië en Kroatië veel tol.

Waar haal je het dat je in Slovenië veel tol betaalt als je via Graz zou rijden? Je betaalt al een aantal jaar een vignet in Slovenië, gelijk welke snelweg je rijdt.

• lexy

Goedemiddag Jor

Wij hebben dat vaak genoeg gedaan.

Maar de laatste jaren , werd het steeds drukker(dus meer oponthoud )

Wat ik de laatste jaren deed , en mij veel beter beviel.

In de middag weg , rijden tot een uur of 1 's nachts rijden.

Slapen in de caravan , en dan een uur of 5 weer gaan rijden.

Wij kwamen dan om een uur of 3 's middags in Pula aan.

We kwamen dan veel rustiger , ontspanner aan.

Ik rij altijd alleen.

Wel een heerlijke auto (Dodge Ram , met Adria 553 PH)

Veel succes , en doe voorzichtig aan.

Prettige en veilige vakantie

Lexy

• Papa Leone

Gaan we weer beginnen? Een maandvignet kost 30 € in Slovenie dat is als ik goed kan rekenen 1 € per dag (even narekenen op mijn machientje..klopt) en dan ga je rijden via de kleine wegen? Ik weet niet wat Toon Hermans zaliger hierover zou zeggen maar het had een prachtige act geweest. In Oostenrijk is het duurder gaan we daar dan eens niet over zagen? Maar voor mij geen probleem, iedereen langs de kleine wegen dan heb ik meer plaats op de autostrade, joepie.