Met de caravan in 1 dag naar Bled, Slovenie

• rita

ik kom toch eens zeuren of zagen over de veiligheid.

waarom wil je zo snel mogelijk op je bestemming zijn?

Vergeet niet, dat als er iets moest gebeuren, jij misschien niets hebt maar anderen

dood kunnen zijn. daar al eens aan gedacht?

Wij rijden leuven-dubrovnik (als we dan als met de wagen gaan) in 2 dagen en rijden nooit in het weekend.

waarom dan met een caravan beginnen te racen om er op tijd te zijn? vertrek dan gewoon een dag vroeger en neem je tijd

• Jo

Tja, toen ik nog werkte kreeg ik van m'n baas ook maar 2 aansluitende weken en toen reden wij ook in één ruk naar Kroatië.

• MorRon

De laatste jaren doe ik dit, maar wel zonder caravan. Ik moet ook maar 1060 km afleggen. Ik vertrek 's morgens rond 05.00 uur en ben meestal rond 15-16 uur in Bled. Ik probeer goed door te rijden, waar het kan 140-150, maar meer niet. Probeer de pauzes te beperken tot 2-3.

• rebas

Een goede raad.

Als je meer dan 1500 km wil afleggen met de wagen ben je niet goed bezig.

je kan dan beter het vliegtuig nemen en ter plaatse een wagen huren.

Als je 14 dagen op vakantie gaat met de wagen heb je 4 transferdagen nodig en ben je effectief 10 dagen ter plaatse

Met het vliegtuig bespaar je 2 dagen en moet je maar 10 dagen betalen voor het hotel of logies.

De transferkosten met de wagen voor 3000 km lopen hoog op zonder rekening te houden met 2x logieskosten onderweg ,

Met het kom je uitgerust in je verblijf toe,je moet geen 2 dagen uitrusten .

Met het uitgespaarde geld kan je een auto huren.

Maak de rekening maar eens,je zal mij gelijk geven.

De wachttijden aan tunnels,de files in Duitsland en Oostenrijk,betalen van tol en vignetten,onderhoudskosten voor- en vertrek extra verzekering,risico op een ongeval ,hitte in de wagen,mekkerende kinderen……enz.

Ik weet wat ik moet doen

.

• Ton

De route in Kroatië lastiger? Hoe kom je daar bij? Het is allemaal snelweg tot aan Sibenik. Wel tol betalen natuurlijk.

Ik stop altijd halverwege Oostenrijk. De tweede dag naar Sibenik is dan een makkie.

Gr. Ton

• Jablan

@PapaLeone: Er zijn mensen, die liever geen tol betalen. Dat is gewoon eigen keuze en aangezien de vraagsteller daar niets over heeft gezegd, geef ik beide mogelijkheden. Tevreden?

@Rebas: in principe heb je gelijk, maar dan moet er wel een goede vliegverbinding zijn…

Jo

Waar haal je het dat je in Slovenië veel tol betaalt als je via Graz zou rijden? Je betaalt al een aantal jaar een vignet in Slovenië, gelijk welke snelweg je rijdt.

Sorry, komt door mijn bijbaan daar. Het vignet vervangt de tol voor wagens tot 3,5 ton, geeft je het recht door te rijden bij de tolpoorten.

Als je met een bestelbus (+ caravan) op vakantie wilt, is het overigens geen 15 euro voor een week, maar 40 euro. Daarvoor is een nieuwe categorie 2B ingevoerd.