Afbakbrood op Krk

• Erna

Het is alweer enige jaren terug dat wij in Kroatie zijn geweest. Dit jaar willen we naar Krk gaan.

Onze zoon heeft koemelkallergie en veel darm problemen. Onze ervaring is dat hij in het buitenland het beste afbakbrood eet.

Nu weet ik echt niet meer of dat te koop is in Kroatie, omdat we het toen nog niet nodig hadden.

Wie kan mij vertellen of dat gewoon te koop is op Krk. Want ik wil altijd zo min mogelijk meenemen.

Alvast bedankt.

• japaned

Hallo Erna,

Ik weet het niet voor de volle 100% zeker of ze bij de “Konzum” of “Plodine” in Krk afbakbrood hebben dat je in een oven moet afbakken.

Als dat zo zou zijn dan zijn dat broodjes of stokbroodjes, mijn vrouw zegt dat zij die had gezien in de supermarkt.

Maar misschien kan je het ook aan een medewerker bij de broodafdeling vragen!

Ik heb hieronder de Nederlandse en de Kroatische tekst (Google) opgeschreven, misschien kan je dan de Kroatische tekst laten lezen bij de supermarkt of bij de warme bakker.

Verkoopt u brood dat je zelf moet afbakken.

Ik heb koemelkallergie, en heb dus brood nodig zonder koemelk, verkoopt u dat?

Prodajete li kruh da morate sami ispeći.

Imam alergijom na kravlje mlijeko, te su stoga potrebne kruh bez kravljeg mlijeka, što ga prodati?

Als er iemand is die het beter kan vertalen voor Erna, dan graag.

Ik hoop dat het allemaal lukt, en dat jullie kunnen genieten van een heerlijke vakantie op het prachtige eiland Krk.

Met vriendelijke groet:

JaPa.

http://www.eilandkrkkroatie.nl

• Jablan

De grote (Konzum)supermarkten verkopen afbakbrood. Japa's vrouw heeft het goed gezien. Zowel bruin brood als stokbrood.

Waar vind je zo'n supermarkt?

- Rondweg Rijeka, afslag Škurinje, onderaan de afslag linksaf en bij de volgende rotonde zitten een grote Merkur-Supermarkt met parkeergarage, een Konzum en een Lidl.

- Iets verderop, tussen de afslagen Čavle (A6) en Bakar (A7) ligt industriegebied Kukeljanovo, met onder andere een hele grote Plodine en complete Lidl. Je kunt vanaf de rijksweg gewoon de reclameborden van de winkels volgen.

Dit is in elk geval dichtbij Krk, zodat je hier al kunt inslaan en alleen de laatste kilometers met je dagelijkse boodschappen hoeft te rijden.

Op Krk zelf zijn twee grote supermarkten, een langs de hoofdweg van het eiland en de ander vlak voor het stadje Krk. Plodine en SuperKonzum, uit mijn hoofd.

:)-D

• japaned

Inderdaad!

Als je naar Krk gaat, kan je de Konzum aan de rechterzijde (dus al in Krk-stad) van de weg niet missen.

Vandaar kan je al een grote reklame van Plodine zien staan, deze zit aan de weg richting Vrh.

JaPa.

• Erna

Hartelijk bedankt voor de reacties.

Dan gaat het vast helemaal goed komen.

Nog 5 weekjes wachten…we hebben er al zin in.

Groetjes, Erna

• japaned

Erna,

Gaan jullie naar een camping, of hebben jullie daar iets gehuurd?

Wij huren al 26 jaar een appartementje bij onze vrienden, zo mag ik ze wel noemen in Krk-stad.

En zijn daar voorlopig niet meer weg te slaan!

Een fijne vakantie zonder problemen voor uw zoon toegewenst door:

JaPa.

• erna

Wij gaan met de caravan, maar welke camping weten we nog niets.

We boeken nooit iets en dat is altijd nog goed gekomen.

Op Krk zijn we nog nooit geweest, maar er zal vast nog wel ergens een plekje voor ons zijn.

Veeleisend zijn de kids en wij niet, gewoon heerlijk genieten van het varen, snorkelen en zwemmen. En de omgeving natuurlijk :)-D

nog tips voor ons?

• japaned

Erna,

Over een plaats op een camping in de maand juli moet je niet te licht denken.

Vaak zijn de meeste campings op Krk al lang van te voren volgeboekt.

Dus ik zou mij toch maar eens gaan verdiepen in de mogelijkheden.

De camping het dichts bij het gezellige centrum van Krk is camping Jezevac.

Dan wat verder gelegen is camping Bor.

Een prachtige camping wat verder van het centrum gelegen is camping Krk.

Natuurlijk zijn er meerdere te vinden op het eiland Krk, dus maar eens op internet zoeken.

Voor een overnachtingscamping kan ik je camping “Bauer Keller” http://www.hotel-bauer-keller.de in Greding aan de A9 aanbevelen.

Een fijne vakantie toegewenst door:

JaPa.

• rebas

Ik kan je het misschien het volgende aanbevelen.

In Belgie is een kleine bakoven beschikbaar voor één brood.

Je doet zelf alle bestanddelen in het toestel,en laat het zelf al het werk doen.

Het toestel mengt,en bakt alles automatisch.

Dan heb je s'morgens je eigen brood.

De naam van dit toestel is Domo .broodoven

Hier vindt je alle gegevens.

http://www.vandenborre.be/broodoven/domo-b3970

je moet wel zelf alle bestanddelen vanuit je woonplaats meebrengen.

• Jo

Die hebben ze in Nederland ook hoor ;-)