Is dit dorp de moeite om er met de bus vanuit Lovran naar toe tegaan,ben eens aan het uitpluisen wat wij met de bus allemaal kunnen doen,omdat ik lees dat er goede verbindingen zijn.
Mischien Pula
Dacht dat een speciaal dorpje was.
Wij houden niet zo van de stad.en als ik lees zijn de bus verbindingen in kroatie heel goed.zouden ook naar pula met de bus willen,heb ergens op beoordelingen gelezen van mensen die dat hebben gedaan en goed te doen was.Wij komen met solmar en gaan ook wel een paar excursies doen,maar lokale bussen heeft ook altijd wat,en je bent je eigen baas in tijd.
Heb op gezocht wat een konoba is ,als ik het goed begrijp komen daar meer de lokale bevolking
Verwacht je bij busverbindingen niet aan Belgische (of Nederlandse???) toestanden. Er rijden bussen, maar op sommige “lijnen” amper een paar per dag. Het zijn allemaal privé buslijnen. Zo moest ik ooit met de bus van Novalja naar Zadar (auto ophalen in de garage) op een zaterdagmorgen. De garage sloot om 12 uur en er reden die dag 2 bussen: ééntje om 11 uur en ééntje om 6 uur ('s morgens). En 't was 3/4uur stappen van op de camping naar de vertrekplaats. In de week waren er iets meer bussen.
Verwacht niet te veel van plaatselijke excursies. Het zijn wat ze noemen typische toeristenvallen. Huur liever zelf een auto en ga op verkenning. Of neem de bus. Anderzijds kan het wel gezellig zijn, zo'n fishpicnik bijvoorbeeld. Je komt op plaatsen waar je anders niet komt maar voor het moet je t zeker niet doen. Dan kan je beter een goed (vis)restaurant zoeken en een fishplatte bestellen. Ook daguitstappen naar bijvoorbeeld Venetië of de Plitvicemeren zijn vooral reistijd ipv wat zien. Waar gaan jullie heen?
Een konoba is niet noodzakelijk voor plaatselijke bevolking. Hier in Vlaanderen zouden we ‘t gewoon een café noemen. In sommige kan je ook wat eten maar ’t is niet echt een restaurant.
Wij gaan naar lovran.
En van daar uit wat bekijken.naar het strand en lekker eten
Eigenlikj willen wij wel naar de plitvice meren,maar we zien wel..
Wilde zelf eerst met de auto.maar de tunnels vinden wij allebei een probleem.
Wij zijn 10 jaar geleden eens naar slovenie geweest en toe ging mijn man ook hyperventileren in een tunnel,en dan nog met de caravan er achter,welke weet ik niet ,weet wel dat het 1 baan was.
Dus nu gaan we lekker met de bus.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?