touringcar split airport - trogir/ ander vervoer

• judith

Wij gaan 2 weken naar Kroatië en landen op Split. We starten in Trogir, Split, Brac en Hvar. Daarna gaan we een auto huren voor een aantal dagen.

Ik heb op internet gelezen dat er een bus rijdt ( nr37) van de luchthaven naar Trogir, maar we hebben 2 koffers en 2 tassen bij ons, hiervoor zou weinig plek zijn.

Er rijdt ook een touringcar van Split naar Trogir, maar wij hebben vervoer nodig vanaf Split airport…. Nergens heb ik gelezen dat ook vanaf hier regelmatig touringcars rijden ( we komen aan in de avond).

Zijn die er wel ( weet iemand waar ik daarvan tijdenschema' s kan vinden)?

Of beter toch met een taxi gaan ( en dan op de meter of vooraf prijs afspreken)?

Bij het hotel kan ook een shuttleservice geboekt worden, dit kost 20 euro. De afstand volgens google maps is 5,4 km. 20 euro leek me nogal veel, of ben je dit voor dit kleine stukje al zeker kwijt?

• wijnuitkroatie.nl

Hallo Judith,

Tuurlijk zijn er busverbindingen en natuurlijk kun je al je koffers meenemen. Je kunt een taxi nemen maar vooraf goed onderhandelen, spreek een chauffeur die goed Engels spreekt. Kijk hier voor Businformatie. http://www.buscroatia.com/nl/

Voor bus informatie en ze spreken Engels.

Busstation adres

Obala Kneza Domagoja br.12

21000 Split

Republika Hrvatska

Tel. (hoofdkantoor): +385 (0)21 329-180

Fax: +385 (0)21 329-182

Informatienummer (binnenlandse routes): +385 (0)60 327-777 (kosten voor beller)

Informatienummer (buitenlandse routes): +385 (0)21 329-199

Groet,

Wijnuitkroatie.nl

Henk

• judith

Deze website had ik idd ook gevonden, maar deze bussen vertrekken vanaf het centrum/ haven van Split en niet vanaf de luchthaven…. ( geen rechtstreekse routes gevonden staat aangegeven op deze website)

De bus die ik bedoelde was een lokale bus van Split airport naar Trogir, waarover ik op internet heb gelezen dat deze zeker niet handig is met koffers. ( lokale bus)

Later voor de rit Trogir - Split centrum is dit wel een goede optie…

• judith

Hiermee bedoelde ik de grote bussen van deze website. ( kan het bericht niet meer aanpassen).

• lavanda

Split airport ligt vlakbij Trogir. Ik schat ongeveer 5 kilometer. Dus ik zou een taxi nemen zo duur kan het niet zijn. De afstand tussen Split Airport en Split Centrum is veel groter.

• Carla

Hoi Judith,

Ik denk dat je hier wel wat mee kunt: http://www.croatia-expert.com/split-airport-airport-bus-and-transfer/

• Carla

Hoi Judith,

Ik denk dat je hier wel iets mee kunt: http://www.croatia-expert.com/split-airport-airport-bus-and-transfer/

Verder… wanneer je van Trogir naar Split wilt, pak dan niet de bus, maar ga met de “taxi-boot” van de Bura Line. Deze ligt aan de linkerkant (op Čiovo) wanneer je de verbindingsbrug van Trogir naar Čiovo over loopt. Ook wanneer jullie in Split de ferry naar één van de eilanden willen pakken kun je hier gebruik van maken. http://www.buraline.com/

• judith

Bedankt voor de info.

Vanaf de luchthaven nemen we een taxi.

De boot van Trogir naar Split lijkt me een goed idee, leuk om even op het dek te zitten naar Split..

Ook een filmpje gevonden, hier zie ik alleen geen ruimte voor koffers ( zeker wanneer het erg druk is en de zitplaatsen bezet zijn).

Is er een aparte ruimte gereserveerd voor koffers?

• Carla

Op het bovendek kun je je koffers wel kwijt, maar het trapje omhoog is nogal smal en steil. Niet praktisch wanneer je grote, zware koffers hebt. Je kunt ze echter, beneden, op het achterdek(je) laten staan.

Zoals je in de eerste link hebt kunnen zien, mag een taxirit van het vliegveld naar Trogir niet meer dan 80-120 Kuna kosten ;)

• rita

wel oppassen met de taxi's in kroatie. ze hanteren nog altijd 2 tarieven.

vorig jaar nog zelf meegemaakt dat wij het gewone tarief betaalden en de toeristen bijna het dubbele.

het was wel in dubrovnik, niet in split.

de tarieven staan normaal vermeld aan de startplaats