@ Ludo,
Mocht je nog niet hebben besloten waar je naartoe wilt gaan dan zou je wellicht kunnen overwegen om door te rijden naar het zuiden. Mijn vriendin is momenteel terug in Pazin, heb haar iedere dag aan de lijn en het enige wat ik vrijwel iedere dag hoor is dat het koud en slecht weer is. Al met al heeft ze nu, sinds eind mei, pas 1 week zomer gehad, voor de rest was het knudde. De vooruitzichten voor de komende week zijn weer slecht, veel regen.
Ook in Italië (omgeving Venetië) en zelfs Zuid-Frankrijk is het dit jaar niet al te best. Dit komt dan weer van de kennissen die daar wonen en die spreek ik ook vrijwel wekelijks en ook zij geven aan dat het veel regent en niet echt warm is.
Dan denk ik dat het rond Zadar/Split iets beter zal zijn. Doorgaans is het daar toch een ander klimaat, een stuk aangenamer en zo heel erg ver doorrijden is het nu ook weer niet. Denk eens aan omgeving Murter of wellicht Korcula. Daar ging ik altijd zelf op vakantie in September, was het in Istrië vaak al koud in de nachtelijke uren, was het daar heel aangenaam.
Het is maar een tip. Zou zonde zijn om in Porto Sole in de regen te gaan zitten.
Wil je echte hitte dan pak je nu het vliegtuig, KLM heeft nu aanbiedingen, en kom je naar Curacao. We hebben al een maand of 8 vrijwel geen regen gehad, temperatuur immer rond de 33 graden, wij zijn blij met een wolkje voor de zon !