plaatsen camping porto solo

  • ludo

    beste allemaal,

    wij gaan dit jaar naar camping porto solo te vrsar.

    ik heb gelezen,dat als je in het midden staat bij hevige regenval met de knieën in het water staat.

    Kan er mij iemand nummers doorgeven,van mooie plaatsen,dicht bij het sanitair?

    alvast bedankt

  • japaned

    Hallo Ludo,

    Waarom gaan jullie niet eens naar een camping op het prachtige eiland Krk.

    Daar sta je alleen met je knieën in de Adriatica!

    Je zou het eens kunnen proberen bij: http://www.camping-adriatic.com/nl/jezevac-camping-krk

    Dat is een camping direct gelegen aan de gezellige stadje Krk met z'n leuke boulevard en z'n vele restaurants en barretjes.

    Een fijne vakantie óók aan Corry toegewenst door:

    JaPa.

    http://www.eilandkrkkroatie.nl

  • Jo

    Ik heb een 3-tal reviewsites bezocht en vind nergens iets over mogelijke wateroverlast. Anderzijds, als het regent in Kroatië kan het hevig zijn. We hebben (op andere campings) ook meegemaakt dat het water door de voortent van de vouwwagen stroomde. Maar als het stopt met regenen is ook het water weer weg. Dat heb je op een rotsachtige bodem nu eenmaal.

  • ludo

    bedankt japa,

    volgend jaar eind juni staat KrK op het programma,dit jaar gaan schoonzus en schoonbroer mee

    en het lot heeft het gewild. en maak Paula ook de hartelijke groetjes van ons over

  • Norbert HR

    @ Ludo,

    Mocht je nog niet hebben besloten waar je naartoe wilt gaan dan zou je wellicht kunnen overwegen om door te rijden naar het zuiden. Mijn vriendin is momenteel terug in Pazin, heb haar iedere dag aan de lijn en het enige wat ik vrijwel iedere dag hoor is dat het koud en slecht weer is. Al met al heeft ze nu, sinds eind mei, pas 1 week zomer gehad, voor de rest was het knudde. De vooruitzichten voor de komende week zijn weer slecht, veel regen.

    Ook in Italië (omgeving Venetië) en zelfs Zuid-Frankrijk is het dit jaar niet al te best. Dit komt dan weer van de kennissen die daar wonen en die spreek ik ook vrijwel wekelijks en ook zij geven aan dat het veel regent en niet echt warm is.

    Dan denk ik dat het rond Zadar/Split iets beter zal zijn. Doorgaans is het daar toch een ander klimaat, een stuk aangenamer en zo heel erg ver doorrijden is het nu ook weer niet. Denk eens aan omgeving Murter of wellicht Korcula. Daar ging ik altijd zelf op vakantie in September, was het in Istrië vaak al koud in de nachtelijke uren, was het daar heel aangenaam.

    Het is maar een tip. Zou zonde zijn om in Porto Sole in de regen te gaan zitten.

    Wil je echte hitte dan pak je nu het vliegtuig, KLM heeft nu aanbiedingen, en kom je naar Curacao. We hebben al een maand of 8 vrijwel geen regen gehad, temperatuur immer rond de 33 graden, wij zijn blij met een wolkje voor de zon !

  • ludo

    beste norbert,

    Hopelijk is het begin september dan beter weer.

    Is dat niet het geval,dan rijden we door tot de zon te voorschijn komt.

    maar toch bedankt voor de info.

    zonnige groetjes in curacao

  • Norbert HR

    Als je begin september gaat zou ik zeer zeker doorrijden naar het zuiden. In Istria kan het in September 's nachts al vaak flink koud zijn. In Pazin hadden we meestal in de eerste week van september al nachtvorst !!! Ik kon altijd pas in september op vakantie (na het toeristen seizoen) en vaak was Istria dan al een uitgestorven bende. Veel tenten dicht, weinig te doen en overdag niet echt warm meer.

    Dus pakte ik de auto en reed op mijn dooie akkertje naar het zuiden. Omdat het daar nog stiller is kon je overal voor redelijk bedrag aan een goed appartement komen en was de eis van de 3 dagen ook niet meer van toepassing. Op de wegen lekker stil, zalig weer en dan via de kustweg, door alle dorpjes langzaam naar het zuiden. Af en toe even stoppen voor een terrasje, wat zwemmen en als het leuk was bleven we gewoon een paar dagen hangen. Oftewel niets gepland, gewoon maar zien waar je uitkomt. Geen mensenmassa's, geen files, soms uitgestorven wegen, je waant je in een andere wereld.

    Uiteindelijk zijn we op die manier ook op Korcula aangekomen en de boottocht van Dvrenik naar Korcula stad is zeer bijzonder. Zelden zoiets moois gezien en meegemaakt. Ben op veel plekken op deze aardkloot geweest, maar dit staat toch wel in de top 10.

    Tenzij je echt 100 % van de tijd op een camping wilt zitten zou ik zeggen, laat de kampeer spullen thuis, ga lekker op de bonnefooi naar Kroatië en maak gebruik van het feit dat je in September komt. Je zult een schitterende vakantie meemaken, eentje die je niet snel zult vergeten. Heb je een camper dan is het nog makkelijker, overal plek zat en vaak sta je dan nog aan het water ook. Regen zul je er niet veel tegenkomen, dus daar hoef je niet bang voor te zijn.

  • ludo

    robert,

    we hebben besloten,met de medepassagiers,als het te slecht is,rijden we verder naar

    zadar of split,zoals je zei langs de kust weg.

    We zien wel waar we uitkomen.

    hartelijk dank voor de info

    groetjes

  • Jo

    Wij hebben in september bijna nooit slecht weer gehad. Eén keer 2 dagen (in 2007) bijna aanhoudend regen en temperaturen van 14° maar nadien weer een stralende 28°. En een paar jaar later begon het ook wat minder te worden maar dan was het al rond de 20e en was het vooral bura die voor de wind zorgde maar toch nog steeds rond de 23-24°.

    We zaten toen wel in Novalja op Pag (camping Strasko, mooie camping trouwens).

  • japaned

    Ludo,

    Ik ben toch wel erg benieuwd waar je na al deze aanbevelingen uiteindelijk de vakantie in Kroatië zult doorbrengen.

    Sretan put.

    JaPa.