Gewoon stoppen waar je stoppen wilt. Als het je leuk lijkt dan ga je eerst het stadje bekijken, pas daarna ergens een kamer vinden. Je kunt dan overal terecht, plek zat, hoeft niet te reserveren en de prijzen zijn normaal.
Aanraders ?
Istrië ? Zal uitgestorven zijn, maar ken wel wat adressen vlakbij Motovun, zit je centraal en belangrijker nog, zij weten de echt leuke plekjes. Stuur maar een PM en ik geef je de links. Als ik het hier zou posten zou iedereen over me heen duiken dat ik hun appartement niet heb genoemd.
Als je tijd hebt zou ik even stoppen bij Plitvice, altijd leuk voor een bezoekje.
Vanaf Zadar wordt het echter pas weer interessant. Vlakbij Zadar heb je in Sukosan een hotelletje, Hotel Joso, kan ik aanbevelen. Simpel, goede service en je zit overal vlakbij. 15 min van Zadar, 15 min van Biograd, waar je ook de boot kunt nemen naar Tkon en dan ben je 's avonds weer netjes terug in je hotel. Op loopafstand van 1 van de beste visrestaurants van Kroatië.
Wanneer je per dag niet al teveel kms maakt kun je overal stoppen, je hebt tijd zat. Het eiland Murter is leuk voor een overnachting en je kunt nog altijd een boottrip naar de Kornati maken, is dan lang zo druk niet.
Verder naar het zuiden zou ik langs Primosten gaan, daar is tot aan het eind van het seizoen nog genoeg entertainment te vinden. Via de turist buro's kun je heel eenvoudig aan een kamer of appartement komen. Naar binnenlopen en je zit waarschijnlijk aan de boulevard in die tijd. Het natuurpark nabij sibenik is ook nog in de buurt, prima te doen op een dag.
Dan kun je ook langs Rogoznica, is daar vlak in de buurt.
Trogir is aardig, maar daar loop je in een paar uurtjes ook wel doorheen. Dus doorrijden tot aan Drvenik, kamers kosten daar een habbekrats, niemand wil daar namelijk overnachten, maar de restaurants op het strand zijn werkelijk prima ! In de ochtend pak je dan de boot naar Korcula (rond half 8) en dat is een pracht van een reis. Dan zou ik een paar dagen op Korcula blijven, is echt de moeite waard. Vervolgens met de pont naar Peljesac en dan langzaam naar Dubrovnik.
Je kunt in Dubrovnik blijven slapen, maar net buiten Dubrovnik is wel zo rustig en veel mooier. Dorpje heet Zaton (niet te verwarren met camping Zaton bij Zadar). Van Zaton naar Dubrovnik is hooguit een minuut of 10, auto parkeren en de binnenstad inlopen. Vrijwel alle kamers in Zaton liggen aan het water, is aangenaam wakker worden.
Op de terugweg kun je dan nog stoppen in Makarska, maar meer dan een kopje koffie zou ik er niet drinken, is niet zo heel erg speciaal.
Robert is wel eens zuidelijk van Dubrovnik op vakantie geweest, die kan wel vertellen hoe het daar is. Ik ben er alleen doorgereden, maar nooit overnacht.