Vakantie 2015: Kroatië

  • Des!ree

    Goedenavond,

    Na een aantal jaren op vakantie geweest te zijn in Frankrijk (wat flink tegengevallen is), willen we volgend jaar graag eens naar Kroatië. Omdat wij (nog) niet thuis zijn in de plaatsen en streken in Kroatië hoop ik hier tips te krijgen.

    Waar zijn wij naar op zoek:

    - camping met huurmogelijkheden (sta-caravans) maar ook kampeerplaatsen

    - kindvriendelijke camping met zwembad en bij voorkeur glijbaan

    - dichtbij strand en zee

    - in de buurt van een dorpje/boulevard, in ieder geval niet in de middle of nowhere, levendigheid

    - niet te diep Kroatië in…ik zag dat het ongeveer tussen de 1300 en 1400 kilometer rijden is

    Wie heeft er voor ons tips wat betreft campings, maar misschien ook plaatsen e.d. Ik ben echt nog een leek op het gebied van Kroatië dus ik laat me graag informeren! :)

  • Jo

    De officiële site van de Kroatische kampeervereniging: http://www.camping.hr/nl is misschien een meer neutrale bron om te raadplegen. eerder kan je ook zoeken via Zoover of gelijkaardige sites.

    Met de zee vlak voor de deur hebben wij nooit een zwembad gemist. En persoonlijk heb ik wel een voorkeur maar ik wil je in eerste instantie niet beïnvloeden. Afhankelijk van vakantieperiode volgend jaar kan je misschien héél vroeg of héél laat, weet dan dat er goedkope mogelijkheden zijn met CampingCheque, Acsi-kaart of CampKey. Tot of vanaf wanneer die gelden verschilt van camping tot camping maar dus wel enkel voor eigen kampeermiddelen, niet voor huuraccommodatie.