stroopwafels

  • Norbert

    Leuke discussie zo ineens over de import van goederen. Als de echte stroopwafels nu net zo populair worden als deze topic dan zit het wel goed !

    Meest leuke is nog wel dat ons bedrijf niets te maken heeft met de kroketten en frikadellen, dat doen kennissen van ons.

    En het principe van handel is en blijft nog altijd dat vraag een aanbod creëert. Kennelijk waren er meer dan genoeg toeristen die er naar vroegen, zodat restaurant eigenaren (Kroaten dus) navraag gingen doen waar het te krijgen was en een paar Nederlanders toen besloten het te gaan importeren.

    Als zij het niet zouden doen dan doet een ander het wel.

    In de zomer moeten veel Kroaten hun geld verdienen en alles wat geld in het laatje brengt is dan voor hen meegenomen. Zelfs de souvenirs importeren ze uit China, dus heeft ook niets met Kroatië te maken (veel van de souvenirs althans), maar het verkoopt wel.

    Toerisme is gewoon big business en moet je nooit verwarren met de echte cultuur van het land.

  • rebass

    Zijn die beruchte stroopwafels wel goed voor je gezondheid,zoniet moeten ze maar overal verboden worden.

    Is een goede Luikse wafel niet beter?

    Laten we die maar uitvoeren naar Kroatie.

  • JaPa :o)

    Misschien moeten we ze maar zelf gaan maken.

    Voor een recept zie:

    http://www.jannekes.nl/index.htm?url=/taart/stroopwafels.htm

    Bron: jannekes.nl

    JaPa.

  • Robert

    stroopwafels zijn uitstekend voor mijn gezondheid: ik voel me een stuk beter als ik ze eet!

  • Elma

    @ John: how low can you go???

    Denk na voordat je dit soort opmerkingen maakt en iemand nodeloos kwetst!

  • Jos

    Maar denk aan overgewicht,je tanden en je eilandjes van Langerhals.

  • Norbert

    Qua tanden zal Robert juist iedereen aansporen om zoveel mogelijk zoetigheid te eten, dat levert weer veel extra werk op, dus zal niet zo moeilijk over worden gedaan.

  • Robert

    ach, werk zat hier voor mijn vrouw (=tandarts). Het lijkt wel of Kroaten en de inwoners van omliggende landen nooit hun tanden hebben gepoetst….

    Maar ik zal wat stroopwafels in haar praktijk leggen voor de liefhebbers :)

  • Jos

    Er lopen inderdaad veel slechte gebitten rond in Kroatië.Aan werk voor tandartsen zeker geen gebrek.

  • john

    norbert,

    hoe zijn de beurzen verlopen?

    was er interesse voor stroopwafels en mora snacks?

    ik hoorde dat er kroaten waren die geen genoeg konden krijgen van de frikandellen, kroketten en vlammetjes.