eiland Pag

  • Piet

    Kan iemand ons iets meer vertellen over het eiland Pag? We willen er misschien in 2008 op vakantie. Is het eiland de moeite waard?, valt er iets te beleven?, kun je er goed snorkelen? enz enz.

    We zoeken een camping waar 's avonds ook wat te beleven is ook voor onze kinderen (13 en 15 jaar). We denken dan vooral aan terrasjes en restaurantjes voor ons en voor de kinderen meer Nederlandse leeftijdgenoten.

  • loes

    hallo piet.

    wij zijn afgelopen zomer naar het plaatsje pag op pag geweest en hadden daar een huis gehuurd.dus over evt campings kan ik je niet echt iets vertellen.

    maar het plaatje pag is ons erg goed bevallen.

    wij waren met 16 pers waarvan 9 kinderen in de leeftijd van2/4/10/11/12/13/14/15/19 en er was voor iedereen wel wat te beleven.

    ook gingen de kinderen vanaf 11 jaar bijna elke avond het centrum in wat geheel auto vrij is om een ijsje te halen en winkels te kijken en dat kan je daar als ze met een groepje zijn gerust doen.

    wij gingen soms ook wel maar door de kleintjes moesten wij vaak wat eerder terug.

    en de rest was meestal om een uur of 11 terug en hadden zich dan prima vermaakt.

    wij hadden een boot en een jet ski mee een boot of bootje is wel erg handig omdat je in de baai van pag niet van af de kant gemakkelijk kan snorkelen.

    wij gingen meestal de baai uit en zouchen dan een baai/plekje waar verder niemand was dan komje vanaf de boot wel 10 meter tot de bodem kijken zo helder.

    mocht je interesse hebben dan kan ik je wel wat foto's mailen ook heb ik nog een leuke folder voor touristen over pag die wil ik je evt wel toe sturen.

    wij gaan zeker volgend jaar weer.

  • Kelly

    Hey,

    Ook hier een pag-bezoekertje!

    Wij zijn er dit jaar ook weer geweest ,meerbepaald in Dinjiska!

    Je hebt er wel een aantal kleine campings, maar de grootste en die met de meeste animatie(zijn er een dagje geweest,en ons beviel het wel)is Camping Simuni, in het kleine havenstadje Simuni!

    Ze hebben ook een eigen website met veel foto's en prijzen!

    www.camping-simuni.hr

    Wil je meer weten over eiland zelf kan ik je doorsturen naar de website van mijn vader,Is teveel om op te noemen hier!

    www.kroatisch-restaurant-jadran.be

    Onder de button ‘Kroatie’ vind je de info over Pag!

    (Aan de webmaster, ik geef deze site ter info , en niet om reclame te maken , dus een ban is echt niet nodig)

    Groetjes ,Kelly

  • Jo

    Nog een grote camping is Strasko in Novalja. Veel vlakker dan Simuni er uit zag. Wij zijn er enkel in juni en september geweest en dan stelde de animatie niet veel voor. Verder weinig te beleven op het eiland. En boot kost je geld, en brug is toch zo'n 60 km.

    We zijn er nu twee keer geweest en hebben het wel gezien. Zalig niets doen is héél ontspannend maar volgend jaar zien we weer uit naar iets anders!

  • Kelly

    Inderdaad,op het eiland Pag is niet zo heel veel te zien, maar indien je een auto hebt vindt ik het wel een ideale uitvalsbasis voor uitstapjes! Het is niet de grote drukte , en daar hou je van of niet.

    Over de campings zelf kan ik niet zo veel vertellen ,wegens geen ervaring mee,buiten dat dagje Simuni dan!

  • piet

    Hoi, allemaal bedankt voor jullie reacties, we laten Pag voor wat het is en gaan op zoek naar een andere camping. Liefst in Dalmatie een camping, liefst met zwembad en wat vertier. Zelfs het eiland Krk zit ook in onze gedachten. Kortom we weten het nog niet en zoeken verder

    Gegroet Piet

  • JaPa:o)

    Piet,

    Voor informatie over het eiland KRK kijkt men op de website van

    http://www.eilandkrkkroatie.nl

    JaPa,

  • Norbert

    Zonde om Pag te laten gaan, want in Juni of vanaf midden augustus is het prima toeven aldaar.

    Ooit al eens gedacht aan Korcula ? Er zijn campings daar en het is een prachtig eiland. Ook lang zo druk niet als op Krk of in Istrië (tenzij je daar natuurlijk van houdt)

  • piet

    Afgelopen zomer zijn we in Istië op vakantie geweest en dat is ons erg goed bevallen. Komend jaar willen we terug naar Kroatië maar dan iets zuidelijker. Pag leek ons wel leuk en we dachten dat het centraal genoeg lag om verschillende uitstapjes te maken. Maar nu blijkt dat je al zo'n 50km moet rijden om van het eiland af te komen. Verder wordt het ons niet duidelijk of er op het eiland zelf ook iets te zien is, kortom we weten het niet.

    Als je nog zuidelijker gaat vind ik het steeds moeilijker worden om een geschikte camping te vinden waar ook gesnorkeld kan worden.

    Op Krk vinden we ook wel een camping nl Zablace maar die ligt volgens mij ook op een uithoek van het eiland. We zijn op zoek naar een camping waar vertier is voor ons en voor de kinderen. Dat hoeft niet persé animatie te zijn, maar gewoon een aantal restaurantjes of barretjes en wat andere Nederlanders omdat de kinderen dat nu eenmaal leuker vinden. Zwembad vinden we fijn maar is geen must. Het staat vast dat we terug gaan naar Kroatië en ik blijf gewoon zoeken totdat ik iets vind dat ons allemaal aanstaat

    Nogmaals bedankt voor jullie reacties.

    Piet

  • JaPa:o)

    Piet,

    Camping Zablace is een prima camping direct aan een 1800 meter mooie baai gelegen bij het het gezellige plaatsje Baska gelegen ten zuiden van het eiland Krk.

    Ik denk dat deze camping wel iets voor jullie zou zijn.

    JaPa.