tolwegen

• marjan

hallo

kan iemand mij vertellen dat we met euros de tol wegen in kroatie kunnen betalen???

of moet dit in kunas worden gedaan

bvd

marjan

• JaPa:o)

Marjan,

Kan met euro's en met bijvoorbeelde de VISA-Card.

JaPa.

• wil

euros

• Guy

Gewoon wat euro's wisselen aan de grens en in kuna betalen dan betaal je steeds het exakte bedrag en geen gedoe met met visa of degelijks.Zo doe ik het nog steeds en dat bevalt mij best.

• Guy

Op ondermeer www.hak.hr op bvb de duitse site daarvan :Touristische Informationen -Strassen gebühren kan je de kosten van alle gedeelten vinden en van tevoren het bedrag apart houden.Bij de gekozen uitrit strookje en gepaste munt afgeven, betalingsbewijsje aannemen en maar verder…

• cleppie

dag Marjan

Dit kan allebei hoor, zowel Kuna's (ik vind het sowieso handig om toch altijd wat kuna's bij me te hebben) maar ook in euro's. Maar hier geldt weer, let wel een beetje op of je het correct gewisseld terug ontvangt.

cleppie

• ron 48 en kim 44

Wij hebben alles met euro's betaald op de tolwegen. In Kroatie liet de dame achetr de kassa keurig netjes zien in kuna's ( 20 ) en euro's 2.70. Dat is alles in Kroatië wat je betaalt. In totaal waren wij kwijt vanuit Nederland inc tunnels 28,50 euro en dat maal 2

groetjes

• ellen van kooij

Met Mastercard is het heel erg simpel: je geeft je kaart af, krijgt hem samen met een bonnetje weer terug en kan meteen weer doorrijden.

Dus geen gedoe met losse muntjes, briefjes en wisselgeld.

• Barth

Graag had ik hier ook nog wat info over:

Zijn de tolwegen naar Frans of naar Italiaans model?

Frankrijk: péage op de autostrade, vakken voorbehouden voor kredietkaarten en aparte voor betaling met geld?

Italië: enkel tol te betalen aan afrit bij verlaten van de autostrade?

Is het betalen met visa betrouwbaar?

Bart

• ellen van kooij

Geen idee hoe de franse en italiaanse tolwegen zijn…. daar ben ik nog nooit geweest…..

Wij betalen met MasterCard en dat gaat prima.

Soms zijn er loketten voor mensen met een speciale pas.

Contant betalen en met creditcard zit niet gescheiden.

Soms moet je aan het begin van een stuk betalen (bij een vast bedrag), soms pas wanneer je van de snelweg af gaat.