thompson concert cancelled

• eddy

Muziek is toch een bijzonder fenomeen in ex-Yugo. Ik las in een universitaire studie dat mensen in Kroatie die naar Ceca luisteren ook diegenen zijn die van Thompson houden. Zij bedienen dus dezelfde doelgroep…….heel vreemd!!

Misschien wordt dus het politieke aspect een beetje overschat.

• Robert

Ik ben laatst ook naar een wedstrijd van Dinamo geweest en daar wordt ook Thompson gedraaid en het is ook wel duidelijk welk gedachtengoed veel BBB's aanhangen. Met het kopen van een kaartje stimuleer ik dus ook hun club die dit toelaat. Vraag is hoe ver je moet gaan met boycotten? Moet ik dan soms ook emigreren uit Kroatie, omdat een zeer grote groep mensen hier van Thompson houdt? Dan kan ik beter naar een andere planeet vertrekken vrees ik, want zo heeft ieder land wel z'n gekken en gebreken.

Ik geniet liever van het voetbal, muziek en sfeer in plaats van naar de randtaferelen te kijken, zolang deze binnen de perken blijven. Een zwart shirt dragen en zingen over je vaderland vind ik persoonlijk niet zo'n probleem, maar iedereen heeft natuurlijk zijn eigen grenzen. Als Thompson continu tijdens het concert de Hitler groet zou brengen zou ik me ook snel naar de uitgang begeven…. (indien dit in het verleden is gebeurd, gelieve mij te waarschuwen, want dan blijf ik toch maar thuis).

• lipik

Zelf ken ik Thompson niet.

Als je niet naar een concert gaat van Thompson omdat zijn ideen niet stroken met de uwe, dan is dat iederens goed recht.

Als je echter meent dat daarom niemand naar dat concert mag gaan en dat die man niet zou mogen optreden dan is dat meer iets in de aard van “berufsverbot”. Ik gebruik hier met opzet de Duitse term aangezien het juist de Nazi's waren die in '33 dit berufsverbot in het leven riepen om juist de Joden te verbieden om bepaalde beroepen te mogen uitoefenen. Dit was dus in veel gevallen pure broodroof.

En verder vind ik, hoe verderfelijk ik bepaalde ideen ook mag vinden, het een absoluut recht van iedereen om zijn ideeen te verkondigen.

• sandra

O mijn excuses, dat wist ik niet.

wist wel dat zij in Nederland heeft opgetreden..Evelien schreef:

>

> Jammer, dat Ceca (vrouw van..) wel overal kan optreden.. Daar

> erger ik me persoonlijk aan!

>

> ———————————–

> @ Sandra:

> Dit is niet waar: Zowel, USA, Canada en Australië hebben

> geweigerd om Ceca een visa te verstrekken in verband met haar

> connecties met de Servische onderwereld.

• Marco

Thompson verbieden, dat gaat nooit lukken hoe meer hij word verboden of geweigerd hoe groter hij zal worden:)

In de jaren tachtig kwam in Nederland de videoclip opzetten, de liedjes waarvan de videoclip werd verboden kwamen allemaal op nummer 1.

Trouwens als je de muziek van Thiompson niet goed vindt of als je denkt dat ze haatdragend zijn, dan heb je het goed mis, geen 1 lied wat thompson heeft geschreven brengt haat met zich mee.

Dan moeten ze het nederlandse volkslied ook maar verbieden want daar word over de zelfde onderwerpen gezongen zoals in de liedjes die Marko Perkovic Thompson heeft geschreven.

Als we alles moesten verbieden omdat een stelletje uitschot zich niet aan de regels kan houdn hadden we niet veel meer over aan entertainment.

• gerritpeels

Bij lime wire veel songs van Thiompson te downloaden

• mihael

wat jullie thompson haters ook zeggen, argumenten zal je nooit hebben die ons thompson liefhebbers van gedachte zal doen veranderen!

leef daar maar mee!!

• geert

het gaat helemaal niet om de muziek, (huidige) teksten en goedwillende fans van thompson.

het gaat er om dat thompson invloed heeft op zijn fans en door die invloed deze fans onder controle kan (en moet) houden.

hij kan openbaar afstand nemen van fans met bedenkelijke ideeen.

hij heeft de “macht” om kroatie op een hoger plan te trekken en het verleden van een heel land achter zich te laten maar heeft daar klaarblijkelijk geen zin in.

jammer, maar hij laat een grote kans aan zich voorbij gaan.

het zou hem tot de grootste kroaat in de geschiedenis kunnen maken.

• mihael

geert zeg is

wat zou hij dan volgens U moeten gaan doen?

mihael

• KiCo

En omdat hij dat niet doet mogen zijn concerten niet doorgaan?

Moeten dan alle zangers uit de Verenigde Staten kiezers van Bush afraden om op hem te stemmen om hun concerten te laten doorgaan?